مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از عرضه سهام این شرکت در فرابورس در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد که پیش‌نیازهای مورد نیاز برای ورود به بازار سرمایه صورت گرفته و هماهنگی لازم با سهامداران انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸ 21 November 2022

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: میزان سوددهی این شرکت در سه سال گذشته رو به رشد بوده و این شرکت علی‌رغم همه بحران‌ها، سودآوری مناسبی داشته باشد.

 به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری شنبه (28 آبان ماه) در نشست بررسی عرضه سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در فرابورس که با حضور مدیران، هیأت پذیرش فرابورس و سهامداران این شرکت برگزار شد، گفت: حمایت سهامداران، تلفیق تجارت و تولید، برنامه‌ریزی و همت جهادی کارکنان بستر ساز رسیدن به این سوددهی بوده است.

وی افزود: سود نیشکر در سال گذشته مناسب بود، امسال به دلیل خشکسالی، سودآوری کاهش یافت اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سوددهی نیشکر در سال آینده افزایش خواهد داشت.

ورود نیشکر به بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از عرضه سهام این شرکت در فرابورس در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد که پیش‌نیازهای مورد نیاز برای ورود به بازار سرمایه صورت گرفته و هماهنگی لازم با سهامداران انجام شده است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود از ظرفیت‌های صنعت نیشکر سخن گفت. وی افزود: در اسفندماه سال ۱۳۶8 عمليات اجرايي طرح توسعه نيشكر به وسعت ۱۰۰هزار هکتار آغاز شد. این شرکت دارای هفت کشت و صنعت امام خمینی(ره)، دهخدا، دعبل خزاعی، حکیم فارابی، سلمان فارسی، امیرکبیر، میرزا کوچک خان است که در مهرماه سال گذشته، هفت‌تپه به عنوان هشتمین واحد نیشکری به این شرکت اضافه شد.

وی در ادامه گفت: شرکت بازرگانی توسعه نیشکر، شرکت آبان بسپار توسعه، شرکت لوح سبز جنوب، شرکت خمیر مایه و الکل رازی، شرکت تهیه و تولید خوراک دام شعیبیه، شرکت راصد صنعت توسعه، شرکت سدادفام نیشکر، موسسه تحقیقات و آموزش نیشکر و ایمن ترابر نیشکر از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که ظرفیت مناسبی را در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است.

توسعه صنایع پایین دستی

ناصری خط تولید ام.دی.اف کشت و صنعت امیرکبیر و کارخانه کاغذ سلمان فارسی را دو طرح اساسی در صنایع پایین دستی نیشکر برشمرد و افزود: با احداث این دو کارخانه علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، ارزش افزوده قابل توجهی به دلیل مصرف باگاس نیشکر ایجاد خواهد شد و با تولید دو محصول بسیار مهم، از نابودی بخش زیادی از جنگل‌های کشور جلوگیری شده و تاثیر زیست محیطی قابل توجهی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به تولید ام.دی.اف در شرکت لوح سبز جنوب نیز اشاره کرد و افزود: لوح سبز یکی از شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر است که در سه سال گذشته تولید آن افزایش یافته و توانسته با استفاده از باگاس نیشکر، تحولی در صنایع چوبی ایجاد کند.

رفع مشکلات هفت‌تپه

وی در ادامه به بیان اقدامات صورت گرفته برای برون رفت هفت‌تپه از مشکلات سخن گفت. ناصری افزود: پس از واگذاری هفت‌تپه به توسعه نیشکر، همه مشکلات این واحد نیشکری رفع شد و پیش‌بینی می‌شود تولید شرکت هفت‌تبه نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یابد.

ناصری در پایان از سهامداران شرکت توسعه نیشکر در پشتیبانی و حمایت‌شان از این مجموعه قدردانی کرد و تاکید کرد که هدف‌گذاری برای سوددهی بیشتر در دستور کار این شرکت قرار دارد.

مدیران، هیأت پذیرش فرابورس و سهامداران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی پس از این نشست، از کشت و صنعت‌های دعبل خزاعی و حکیم فارابی و همچنین شرکت خمیرمایه و الکل رازی بازدید کردید.

در این بازدیدها، هیأت پذیرش فرابورس و سهامداران با ظرفیت‌های این صنعت در برداشت نیشکر، تولید الکل طبی و خمیرمایه، تولید شکر، سیستم‌های نوین آبیاری و… آشنا شدند. هدف از این بازدیدها، فراهم کردن مقدمات لازم برای عرضه سهام شرکت شرکت توسعه نیشکر در فرابورس است. در حال حاضر 80درصد از سهام این شرکت، متعلق به بانک‌های ملی و صادرات و 20 درصد آن نیز متعلق به وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از دولت است.

 
برچسب ها: نیشکر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار