معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ارتقای رتبه استان خوزستان در اهدای اعضا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶ 21 November 2022

دکتر حبیب حی‌بر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به  وضعیت اهدای عضو در خوزستان اظهار کرد: در سال گذشته، ۲۶ مورد اهدای عضو از افراد دچار مرگ مغزی در خوزستان داشتیم که نسبت به سال قبل از آن اهدای عضو در استان بیش از دو برابر افزایش یافت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز تاکنون ۲۶ مورد اهدای عضو از مرگ مغزی در خوزستان انجام شده و در مجموع ۲۹ کلیه، ۱۴ کبد و سه قلب موفق در اهواز به بیماران نیازمند پیوند شده است. پنج کبد و دو کلیه نیز به شیراز و دو قلب نیز به تهران ارسال شده است.

حی‌بر با اشاره به افزایش چشمگیر اهدای عضو در خوزستان بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ رتبه خوزستان در اهدای عضو از ۴۵ به ۲۳ رسید و قطعا امسال نیز شرایط بهتری خواهیم داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص وضعیت پیوند کلیه از فرد زنده به زنده نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی در خرید و فروش کلیه دخالتی ندارد و کار پیوند کلیه حتی برای اتباع خارجی به منظور کمک به کشورهای همسایه نیز در اهواز انجام می‌شود. افرادی که فرد مناسب برای پیوند کلیه را پیدا می‌کنند به انجمن حمایت از بیماران کلیوی مراجعه می‌کنند و مراحل لازم را انجام می‌دهند و پیوند کلیه برای آن‌ها انجام می‌شود.

حی بر افزود: کل پیوندهای کلیه انجام شده در استان خوزستان از بیماران مرگ مغزی بوده و هیچگونه رابطه مالی در این زمینه وجود نداشته است.

برچسب ها: اهدای عضو ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار