معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از پوشش بیش از ۷ هزار دانش‌آموز خوزستانی در آموزش‌های طرح ملی دادرس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵ 20 November 2022

محمود معزی در آیین افتتاحیه طرح ملی دادرس که امروز (۲۹ آبان‌ماه) در دبیرستان راضیه ناحیه یک اهواز برگزارشد، با اشاره به اهمیت آموزش‌های امدادی به دانش‌آموزان، اظهار کرد: بیش از ۷ هزار دانش‌آموز خوزستانی تحت پوشش آموزش‌های طرح ملی دادرس قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، وی با عنوان اینکه آموزش‌های کمک‌های اولیه و امداد می‌تواند نقش بسزایی در زندگی دانش‌آموزان ایفا کند، ادامه داد: دانش‌آموزان در قالب طرح دادرس به فراگیری آموزش‌هایی همچون پناه‌گیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان و بانداژ و اسکان اضطراری و دیگر موارد امدادی می‌پردازند.  

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ تیم طرح دادرس در استان خوزستان آموزش‌های تخصصی و عمومی را دریافت کرده‌اند، افزود: "المپیاد آماده" به منظور بررسی تیم‌های برتر طرح دادرس اجرا خواهد شد.  


ارائه آموزش‌های امدادی در ۵۰۰ مدرسه خوزستان

رقیه حاجی‌پور معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در این آیین با اشاره به هم راستایی ماموریت آموزش و پرورش و هلال احمر گفت: تلاش مربیان جمعیت هلال احمر در طرح دادرس ارتقای سطح  ایمنی و آگاهی های مربوط به ایمنی در دانش آموزان است.

وی با طرح اینکه دادرس با  مشارکت وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر بالنده و تکامل یافته و به عنوان موضوعی مهم، جایگاه خود را میان جوانان و نوجوانان پیدا کرده است، افزود: پناهگیری، حمل مصدوم، خروج اضطراری، اطفای حریق، احیای قلبی و ریوی، آتل بندی، شکسته بندی، پانسمان و چادرزنی از جمله مهارت‌هایی است که دانش‌آموزان در طرح دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت می‌آموزند.

معاون امور جوانان هلال احمر خوزستان بیان کرد: در استان خوزستان حوادث مختلفی به وقوع می پیوندد، این حوادث به صورت غیر مترقبه است و  نیاز است در این زمینه آموزش‌ها را توسعه داده و آموزه‌های همه مردم جامعه را در مخاطرات بالا ببریم.

حاجی‌پور گفت: با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش خوزستان امسال در نظر است ۵۰۰ مدرسه در سراسر استان این آموزش‌ها را فرا می‌گیرند تا در صورت بروز حوادث به عنوان پایگاه‌های امدادی محلی، برای کمک به مردم فعالیت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار