استاندار خوزستان با تاکید بر تجهیز مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی از سوی شهرداری اهواز، از راه اندازی این مرکز قبل از پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸ 20 November 2022

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان ظهر امروز یکشنبه در جلسه شورای مشارکت‌های مردمی استان خوزستان تاکید کرد: به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی و خیران از مهم‌ترین اقدامات در چارچوب وظایف مرتبط با بهزیستی است.

وی افزود: در این زمینه هماهنگی لازم را انجام شده و خیران در زمینه همکاری بیشتر برای خدمت‌دهی از طریق بهزیستی برای جامعه هدف اعلام آمادگی کرده‌اند.

خلیلیان با تاکید بر تجهیز مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی از سوی شهرداری اهواز، از راه اندازی این مرکز قبل از پایان سال خبر داد.

وی اضافه کرد: همچنین برای ساخت یک شیرخوارگاه یکی از خیران ۷۰ درصد کار را تقبل کرده و حدود ۳۰ درصد دیگر از سوی شهرداری اهواز انجام خواهد شد. سازمان اوقاف نیز آمادگی خود را برای خریداری تولیدات جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی اعلام کرده است.

وی با اشاره به اهمیت جلسات شورای مشارکت‌های مردمی بیان کرد: در این شورا باید طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه در زمینه ساماندهی مددجویان بررسی و مطرح شود تا شاهد تحول و حرکتی اساسی در این حوزه باشیم.

خلیلیان گفت: در جامعه هدف تحت پوشش نهادهایی همچون بهزیستی توانمندسازی مددجویان باید به جد دنبال شود و به عنوان اولویت باشد. اقدامات به گونه‌ای باشد تا مددجویان بتوانند با کسب یک مهارت، حرفه یا توانایی مخارج خود را تأمین کنند از این رو نقش دستگاه‌های آموزشی مانند سازمان فنی و حرفه‌ای بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی یادآور شد: دستگاه‌های متولی باید اقدامات انجام شده در زمینه کودکان کار، کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست، زنان سرپرست خانوار و… را بررسی کنند و متناسب با شرایط نیز اقدامات تکمیلی را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار