معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: انرژی مصرفی ۶ ماه نخست امسال در خوزستان حدود ۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۷۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲ 03 October 2022

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، سید مهرداد بلادی موسوی بیان کرد:در این بازه زمانی ۲۳ هزار و ۱۰۲ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شد.

وی افزود: از این میزان برق تولیدی ۳۱.۷۶ درصد توسط نیروگاه‌های برق‌آبی، ۶۶.۷۴ درصد توسط نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و ۱.۵ درصد از کل انرژی تولیدی به وسیله نیروگاه‌های تولید پراکنده تولید و به شبکه تحویل شد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: از ۱۵ هزار و ۴۱۹ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۳۹ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۶۱ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل شد.

بلادی موسوی افزود: انرژی مصرفی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ برابر با ۲۷ هزار و ۶۲۱ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۲ درصد افزایش مصرف  انرژی نسبت به مدت مشابه در پارسال است. پیک شهریور امسال نیز هشت هزار و ۵۳۲ مگاوات بود که نسبت به پیک بار شهریور پارسال، ۶.۱ درصد افزایش داشت.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت بخش  DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۶۴ مگاوات است.

برچسب ها: انرژی برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار