کد خبر: ۱۰۷۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱ 02 October 2022

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

ترافیک پیچ در پیچی که این روز‌ها در خیابان‌های اهواز نمایان است حاصل اجرای پروژه‌های عمرانی، بازگشایی مدارس دانشگاه ها، تغییر وضعیت آب و هوایی یا چه چیز دیگری است.

ترافیک شهری معضلات متعددی را به همراه می‌آورد، دیر رسیدن، خستگی و... دانش آموزان یا دانش جویانی که گاهی یک ساعت در ترافیک می‌مانند از کلاس و درس خود عقب می‌مانند و یا کارمندان نمی‌توانند به موقع در محل کار خود حاضر شوند، همه و همه به علت ترافیک و شلوغی معابر ایجاد می‌شود.

خودرو‌های تک سرنشین نیز مزید بر علت شدند، تعداد زیادی از خودرو‌های پشت چراغ قرمز‌ها تک سرنشین هستند، در حالی که استفاده از وسیله نقلیه عمومی تاثیر زیادی در حل این معضل دارد و از به وجود آمدن گره ترافیکی در شهر جلوگیری می‌کند.

کافی است صبح گذرت به میدان جمهوری، دکتر شریعتی، یا فلکه دانشگاه شهید چمران بخورد آن وقت است که با صف‌های زیادی از خودرو‌ها که همگی عجله دارند و رانندگان به دنبال راه عبوری برای تردد سریع هستند مواجهه می‌شوید.

آلودگی هوا به علت ترافیک و سر و صدای خودرو ها و بوق ماشین ها نیز در این بین وجود دارد، با انجام برخی اصلاحات هندسی در معابر که به ظاهر ساده و کوچک به نظر می‌رسند، می‌توان علاوه بر ارتقای ایمنی، گره‌ها و مشکلات موضعی ترافیک را ساماندهی کرد.

روان سازی و رفع گره‌های ترافیکی به عنوان یکی از روش‌های مؤثر در بهبود کیفیت زندگی شهری محسوب می‌شود، تا عبور و مرور شهروند به آسانی و با اطمینان خاطر بیشتری صورت گیرد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز اجرای اصلاحات هندسی در نقاط حادثه خیز و پرخطر از جمله راهکار‌های ارائه شده جهت تحقق اهداف مدیریت ترافیک شهری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار