معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: مردم فهیم و بابصیرت خوزستان هوشیاری و بصیرت خود را در فتنه اخیر نشان دادند و اجازه ندادند عوامل پیدا و ناپیدای استکبار جهانی به صفوف آنان رخنه کند.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶ 02 October 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالرضا سیفی روز یکشنبه در چهل و ششمین نشست شورای اطلاع رسانی استان با محور اغتشاشات و نحوه اطلاع رسانی در شرایط بحران در سرسرای اداری معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود:عوامل آشوب گر و اغتشاش گر وابسته به استکبار جهانی و دشمنان این مرز و بوم ، قصد داشتند در خوزستان نیز تحرکات خرابکارانه و آشوبگرانه داشته باشند ولی بصیرت وهوشیاری مردم خوزستان این فرصت را از دشمن گرفت و اجازه ندادند دشمن روی مطالبات و اعتراضات مردم موج سواری کند.

وی در عین حال مردم مومن و بصیر خوزستان را به هوشیاری در برابر تحرکات احتمالی فرا خواند و اظهار داشت:معاندان و عوامل گروهک هایی که ماهیت آنان برای همگان روشن است نخواهند توانست این استان را به سمت ناامنی و آشوب ببرند.

سیفی با بیان اینکه دشمنان در راس آنان امریکا ، انگلیس و رژیم صهیونیستی از مدتها قبل برنامه ایجاد اغتشاش و آشوب به دست عوامل دست آموز خود را داشتند و تنها منتظر یک جرقه بودند تا برنامه خود را اجرایی کنند و ایران اسلامی را به سمت ناامنی و آشوب ببرند افزود:عوامل ضدانقلاب و آشوب گر که در این فتنه جدید به مساجد ، قرآن کریم و مقدسات اسلامی نیز جسارت کردند تنها به فکر ایجاد آشوب و ناامنی و خسارت به اموال عمومی و خصوصی مردم بودند ولی  مردم صف خود را از عوامل اغتشاش جدا کردند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به دشمنی دیرینه نظام استکباری با جمهوری اسلامی ایران و توطئه های گوناگون برای براندازی نظام برخاسته از اراده مردم اظهار داشت: استکبار جهانی حتی از حادثه متروپل آبادان نیز سوء استفاده می کند و مردم را تحریک به نارضایتی و آشوب می‌کند بنابراین دشمن به طور مستمر و منظم برای ایجاد ناامنی و آشوب برنامه ریزی و هزینه می کند ولی قادر نخواهد بود مردم را از نظام اسلامی جدا کند.

 

مردم صف اعتراض و بیان مطالبات را از  اغتشاشگران جدا کردند

سیفی با اشاره به مانور اقتدار نظام اسلامی در سراسر کشور از جمله استان خوزستان و اجتماع عظیم "امت رسول الله" که پاسخ کوبنده ای به استکبار جهانی و عوامل خودفروخته آن زدند افزود: مردم نشان دادند صف اعتراض و بیان مطالبات بحق آنان از اعتشاشگران و ضدانقلاب جدا بوده و هست و هیچ گاه از ناامنی حمایت نخواهند کرد.

وی با ابراز تاسف از فوت مرحومه مهسا امینی و مستمسک قرار دادن این حادثه در ایجاد بلوا و حمله به اماکن و اموال عمومی توسط عوامل استکبار جهانی اظهار داشت: تعدادی از نیروهای حافظ امنیت در قضایای تاسف بار اخیر مظلومانه به شهادت رسیدند و شماری نیز مصدوم یا مجروح شدند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در ادامه افزود:اعتراض ها و مطالبات مقوله ای جدا از آشوب و خرابکاری و حمله به پلیس است ، دشمن در فتنه اخیر از همه ابزار های رسانه‌ای و مجازی برای ایجاد بحران و آشوب استفاده کرد ولی به اهداف خباثت آمیز خود نخواهد رسید.

در این نشست که شماری از اصحاب رسانه و فرهیختگان حضور داشتند بر ضرورت مقابله با عملیات روانی دشمن از طریق توسعه آموزش همگانی و بهره گیری از آیین های مناسبتی برای "جهاد تبیین" تاکید شد.

سجاد بهمئی رییس سازمان بسیج رسانه خوزستان و سرهنگ حکیم عبداللهی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان هرکدام ضمن بیان ریشه ها اغتشاشات اخیر بر حفظ هوشیاری مردم در مقابله با عوامل فتنه گر و آشوب گر داخلی تاکید کردند.

در این نشست اعلام شد فعالیت یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی در خوزستان ، ظرفیت مناسبی برای  افزایش آگاهی جوانان و نوجوانان استان است ضمن آنکه آموزش و پرورش ،  صدا و سیما و کرسی های آزاداندیشی نیز می تواند سطح آگاهی عمومی را افزایش دهد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در جمع بندی این نشست بر تبیین برقراری ارتباط با نسل جوان بخصوص جوانان دهه ۸۰  و ساماندهی شبکه های داخلی مجازی تاکید کرد.

شورای اطلاع رسانی خوزستان از سال ۱۳۹۸ راه اندازی شده و تاکنون در شورا مباحت کم آبی ، راه پیمایی روز قدس ، ریزگردها ، وضعیت بازار ، آسیب شناسی رسانه ها ، کرونا ، غرق شدگی و پیشگیری از آن ، برنامه های هفته دولت و هم پیمایی اربعین در خوزستان مورد بررسی قرار گرفته است. 

برچسب ها: اغتشاشات ، خوزستان ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار