کد خبر: ۱۰۷۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲ 01 October 2022

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

دنیای دانشجویی هم عالمی دارد، محصلان برای تحصیل و وارد اجتماع شدن راهی دانشگاه می‌شوند، کوله بار علم و دانش را بر دوش می‌گیرند و راهی مراکز آموزشگاهی می‌شوند.

زندگی دانشجویی شیرینی‌های خاص خود را دارد، دانشجویان خوابگاهی از خانواده‌ها جدا می‌شوند و راهی شهر‌های محل تحصیل خود می‌شوند آن‌ها برای اسکان به خوابگاه‌های دانشجویی معرفی می‌شوند. تا در زمان تحصیل آن‌ها خانواده‌ها از مکان استراحت و زندگی آن‌ها اطمینان خاطر داشته باشند.

زندگی در اتاق‌های کوچک و مرتب برای تعداد مشخصی از افراد، مستقل شدن و اجتماعی شدن، همه و همه در این چند سال تحصیل برای آن‌ها رخ می‌دهد، هر کس اخلاق و عادت خودش را دارد و افراد در این خوابگاه‌ها بایکدیگر آشنا می‌شوند و تحت تاثیر اخلاق و رفتار یکدیگر قرار می‌گیرند.

در خوزستان دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، علوم پزشکی جندی شاپور، فنی و حرفه ای، فرهنگیان اهواز، دانشگاه آزاد و ... خوابگاه دانشجویی دارند و به منظور رفاه حال دانشجویان هر ساله سعی در ارتقای تجهیزات خوابگاهی و نوسازی و بهسازی آن‌ها دارند.

راحتی زندگی در خوابگاه‌ها به امکانات و شرایط خوابگاه‌ها بستگی دارد، گذشت در زندگی خوابگاهی حرف اول را می‌زند، باید در محیطی که در اختبار دانشجویان قرار می‌گیرند برای آسایش و رفاه همه محقق شود، و به کسی سخت نگذرد، چرا که دوری از خانه و خانواده مشکلات خاص خود را دارد.

صبر و حوصله و انصاف بچه‌های خوابگاهی بیشتر می‌شود، می‌توانند به هم کمک کنند. جزوه‌ها و کتاب‌های درسی همیشه در دسترس است و کسانی که از نظر درسی در سطحی بالاتری قرار دارند می‌توانند وقتی را برای رفع اشکال بقیه اختصاص بدهند.

دانشجویان در خوابگاه‌ها همواره برای حل مشکلات یکدیگر پیشقدم می‌شوند و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، یاد گرفتن راه و رسم درست زندگی در خوابگاه‌ها از مواردی است که نباید از آن چشم پوشی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار