امام جمعه اهواز با اشاره به حوادث اخیر در کشور، گفت: از امت اسلامی که در روزهای گذشته در سراسر ایران به میدان آمدند و بار دیگر دشمنان را ناامید کردند تشکر می کنم، می خواستند کشور را به سوریه و یمن دیگری تبدیل کنند اما کور خواندند.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴ 30 September 2022

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد امروز (۸ مهر) در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: خانواده در اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بنای اصلی رفتارهای اصلی ما در خانواده است. امروزه اگر می بینیم کف خیابان ها بعضی از جوانان از ارزش های دینی فاصله گرفته اند این ها نشات گرفته از خانواده است. 

وی افزود: هفتمین توصیه مقام معظم رهبری سبک زندگی اسلامی است. علاوه بر اینکه این بحث پیشینه تاریخی در فرهنگ ما دارد، از طرفی مساله ای نو است و جزو مطالبات جدی رهبری است و باید توجه وافر به آن کرد و مراقبت کنیم که پیگیری ما درون منظومه مطالبات رهبری باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سبک زندگی اسلامی در سه لایه و سطح است و گونه ها و لایه های گوناگونی دارد؛ اولین سطح آن مقیاس خرد و جزیی است که مربوط به فرد است. سبک زندگی پیرامون زندگی افراد است و به این سطح در روایات مختلفی پرداخته شده است.

موسوی فرد تصریح کرد: سطح دوم که اهمیت بیشتری دارد در مقیاس جامعه است و در قبال مطالبه اجتماعی است. یعنی بحث سبک زندگی اجتماعی است. بحث تکامل اجتماعی در این سطح دنبال می شود. یعنی باید مشاهده کنیم که جایگاه سبک زندگی اسلامی در تکامل اجتماعی چیست و عوامل اثرگذار تکامل اجتماعی و تکامل در سبک زندگی چیست؟

امام جمعه اهواز ادامه داد: دنیای غرب و سکولاریسم مسایل بسیاری را پیشروی ما قرار می دهد که بعد از مواجه با آن به دنیال حل آن هستیم. امام فرمودند نبض زمان باید در دست حوزه های علمیه باشد؛ تا بتواند خوراک این سه مرحله را آماده کند.

وی ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری و تبریک آغاز ولایت امام زمان (عج)، تاکید کرد: کارمندانی که در قسمت ربوی بانک کار می کنند، حقوقی که می گیرند، شغلشان حرام است. کسانی که مهر و امضای افراد یا موسسات را برای خلافکاران جعل می‌کنند، شغلشان حرام است. کار در مراکز فحشا، قمار و مانند این ها و آرایشگاه هایی که با علم اینکه می‌دانند این خانم با این وضعیت آرایش در جامعه می رود و گناه می کند، کارشان حرام است و دلالی گرفتن برای معاملات ربوی و رساندن دو نفر برای اعمال منافی با عفت، از شغل‌های حرام هستند.

وی ادامه داد: سوره یوسف سوره اهل بیت است و اگر می خواهیم مردم را به مهدویت دعوت کنیم باید با این سوره آشنا کرد. برادران یوسف به هر دلیلی برادر خود را در چاه انداختند همانطور که امت اسلامی در ابتدا با ائمه رفتار کردند. وقتی برادران یوسف برای رفتن مصر درخواست کردند که بنیامین را ببرند، حضرت یعقوب به شدت مخالفت کردند اما وقتی اصرار کردند مشروط به وثیقه از طرف خدا شد. وجود مقدس امام زمان نیز غایب است و از چهره، صدا و وجود مقدسشان بی بهره هستیم که به خاطر آشکار شدن قدر و قیمت امام است. انسان در خوف قدر امنیت را می داند، انسان بیمار ارزش سلامتی را خوب می داند. بیش از هزار سال از غیب امام گذشته و مردم قدر غیبت را می دانند و برای نائب امام جان دادند.

امام جمعه اهواز گفت: در مسایل اخیر، یک مساله فرهنگی به دلیل گفتمان داخلی ضعیف و فضاسازی رسانه ای خارجی قوی از یک رویه فرهنگی خارج می شود و وارد فاز تسویه حساب های سیاسی و امنیتی می شود و این ها را به میدان می آورند. 

وی تاکید کرد: حادثه ای احساسات بر انگیز کلید می خورد و از آن طرف با دروغ و شایعه همراه می شود، در فضای مجازی ضریب می خورد، هشتگ سازی می شود و به اعتبار و عمق منفی ماجرا می افزاید. فراخوان می زنند و با حمایت های خارجی به اغتشاش و آشوب ختمش می شود. این حادثه که به عملیات ترکیبی بدل شده و از یک جنگ شناختی دقیق که بسیار مهمتر از جنگ سخت است، از آمریکا و انگلیس و اقلیم کردستان و اسرائیل و خیلی از کشورهای اروپایی تغذیه حیاتی می شود و سه اتفاق در سه سطح می افتد؛ ابتدا نخبگان غافل و مدعی فضای ذهنی ماجرا یعنی آنهایی که ادعای اندیشمندی می کنند و تفکر  و جریان خاص  در کشور هستند، به جای بحث کارشناشی به فضاسازی می پردازند.

وی افزود: در سال ۸۸ مردم می رفتند که زندگی راحت را تجربه کنند اما سران فتنه آن روز با اینکه علم داشتند، اتفاقاتی که شاهد هستید را رقم زدند و درخواست تحریم اشد را کردند. همینهایی که ادعای دلسوزی مردم را دارند، همین ناجوانمردانانی که الان کف میدان را مدیریت می کنند، درحالیکه داروهای موثر به ما نمیرسد این‌ها یک جمله در این خصوص نمی گویند و زبان باز نمی کنند. 

امام جمعه اهواز گفت: پلیس آمریکا در سال بالغ بر هزار زن بی گناه را له می کند، یک مورد پلیس مجرم شناخته نمی شود، اما در ایران اینگونه ضریب می‌خورد. همین اندیشمندانی که ادعای اندیشه دارند به فضاسازی، جوسازی، بیانیه احساسی و توییت های جنجالی آتش به پا می کنند، وقتی اینها اینگونه ورود می کند، طبیعتا باید پیامدش در کف خیابان ها و لابه لای ذهنیت عمومی مردم رقم بخورد. 

وی تاکید کرد: لایه دوم سلبریتی های که به مهره موثر و بازیگر اصلی تبدیل می شود و اینجاست که فلان فوتبالیست و بازیگر و هنرمند که در سایه نظام آبرو پیدا کردند، می شود نقش تعیین کننده که چه چیزی و چه کسی خوب یا بد است و تعیین می کند که دستور روز چیست و اولویت نخست کشور کدام است. 

امام‌جمعه اهواز تاکید کرد: ضلع سوم اوباش و فضای میدانی ماجرا است که در انتظار جرقه و یافتن بهانه ای است. اما واکنش به موقع و متناسب که می تواند برای همیشه دشمن را پشیمان کند، امت اسلامی است که هرجا نیاز بود به موقع در میدان بود. مردم ثابت کردند که اگر از زمین و آسمان آتش ببارد و اهل عالم علیه ما قیام کنند ما به اندازه قدمی از مسیری که امامین انقلاب مهیا کردند، عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: روی هم رفته، اینها مگر چه تعداد بودند؟ البته این زنگ خطر است که چه تعداد جوان فریب می خورد و اعتماد به رسانه و گفتار ما نمی کند که در این لایه نیز باید کار کنیم. به این دلیل از امت اسلامی که در روزهای گذشته در سراسر ایران به میدان آمدند و بار دیگر دشمنان را ناامید کردند تشکر می کنم. ممکن است هرکدام از ما اشتباه کنیم، آنها می خواستند کشور را به سوریه و یمن دیگری تبدیل کنند اما کور خواندند.

موسوی فرد گفت: در دی و خرداد می خواستند فتنه به پا کنند و موفق نشدند. در خوزستان از مردم تشکر می کنم و این ثابت کرد که در خوزستان، مردم ولایتمدار اعتقاد به ولایت دارند. اگر مسئولین مانند رییس جمهور در میدان است، اگر در خوزستان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم و مشکلات را برطرف کنیم یقین بدانید هیچ فرقه و گروهی عزم خوزستانی را از بین نمی برد. مسوولی که می داند نمی تواند مشکل را حل کند باید واگذار به غیر کند.

امام جمعه اهواز در پایان عنوان کرد: از دستگاه قضا درخواست داریم برای آنهایی که جرمشان مسلم است، ذره ای کوتاه نیاید، البته برای جوانانی که فریب خورده اند، تاکید می کنیم که برخی از آن ها فریب خورده اند. 

برچسب ها: امام جمعه اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار