استان خوزستان در ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) غرق در اندوه و ماتم است.
کد خبر: ۱۰۶۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ 25 September 2022

به گزارش ایرنا مردم خوزستان به مناسبت فرا رسیدن ۲۸ صفر سالروز ماتم جانسوز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، با راه اندازی دسته جات و هیات‌های عزاداری و اقامه مجلس عزا، عشق و ارادت خود را به خاندان وحی و نبوت و امامت نشان دادند.

مساجد ، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه در خوزستان از جمله آستان مقدس علی ابن مهزیار اهوازی، آستان مقدس دانیال نبی(ع) در شوش، آستان مقدس محمد ابن موسی الکاظم (ع) معروف به سبزقبا در دزفول، مقام صاحب در شوشتر و سایر شهرستان‌های خوزستان از جمله بهبهان، شوشتر، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان در شب گذشته و امروز شاهد حضور عاشقان و دلدادگان عزادار حضرت ختمی مرتبت محمد ابن عبدا... و امام حسن مجتبی(ع) بود.

به همین مناسبت روضه خانگی به ویژه در روزهای پایانی صفر بر اساس سنت دیرینه، در برخی از منازل مردم ولایتمدار خوزستان برپا بود و دوستداران اهلبیت(ع) به عزاداری و سوگواری در این مجالس پرداختند.

سخنرانان و وعاظ در این مجالس به بیان مناقب ، سجایای اخلاقی و نیز مظلومیت رسول گرامی اسلام (ص) و خاندان اهلبیت عصمت و طهارت(ع) پرداختند.

برخی از دوستداران اهلبیت (ع) نیز با پخش غذای نذری، حلوا و شربت ، عشق و علاقه خود را به این خاندان ابراز کردند.

این گزارش حاکیست: آیین سوگواری سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به میزبانی نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، و با حضور جمعی از عزاداران اهل بیت(ع) برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار