رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با اشاره به کمبود حدود ۵۰۰ معلم در این ناحیه گفت: طبق برنامه، ۱۲ هزار ساعت اضافه کار خواهیم داشت و بدین ترتیب کمبود حدود ۴۰۰ معلم حل شده است و مابقی نیز از طریق اضافه کار، جبران خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵ 21 September 2022

صادق نیسی‌گمراوی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهواز، با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز اظهار کرد: با توجه به تعطیلی دو ساله مدارس باید در مدارس تعمیراتی انجام می‌شد؛ اکثر مدارس ما در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار قرار دارند و سرانه‌ای برای اینکه مدیر مدرسه سرویس بهداشتی را تجهیز کند و یا رنگ‌آمیزی انجام دهد، وجود ندارد و تنها یاری‌گر ما سازمان نوسازی مدارس است که آن هم با محدودیت روبه‌رو است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اکثر مدارس ناحیه یک نیاز به تجهیزات سرمایشی دارند که تاکنون به دلیل نبود اعتبار، خریدی انجام نشده است. همچنان کمک به مدارس را تقبل می‌کنیم تا در فرصت باقی‌مانده مدارس آماده شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: یکی دیگر از مشکلات ما بحث مربوط به انشعابات برق در برخی مدارس تازه‌ساز است. حدود ۱۵ مدرسه آماده بهره‌برداری هستند اما به دلیل نداشتن انشعاب برق، بلاتکلیف مانده‌اند؛ یکی از مدارس که خیر مدرسه‌ساز در آن ۱۵ میلیارد تومان هزینه کرده، به دلیل نبود انشعابی که شاید ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان نیاز داشته باشد، معطل است.   

نیسی‌گمراوی ادامه داد: شهرداری‌های منطقه ۴ و ۵ به ما بسیار کمک کرده‌اند اما شهرداری منطقه ۲ و ۶ متاسفانه همکاری نکرده‌اند که ظاهرا به دلیل اعتبارات است.

وی در پایان گفت: در ناحیه یک حدود ۱۵ هزار ساعت کمبود داریم که حدود ۵۰۰ معلم می‌شود؛ طبق برنامه، ۱۲ هزار ساعت اضافه کار خواهیم داشت و بدین ترتیب کمبود حدود ۴۰۰ معلم حل شده است و مابقی نیز از طریق اضافه کار، جبران خواهد شد.

پیشنهاد تاخیر آغاز به کار ادارات اهواز در زمان بازگشایی مدارس  

به گزارش ایسنا، محمدرضا تقی‌زاده رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز نیز در این جلسه با اشاره به چالش‌های این ناحیه، گفت: در بحث نیروی انسانی مانند بقیه مناطق کمبود داریم. که باید ریشه‌ای حل شود. 

وی افزود: برخی مدارس با مشکل برق مواجه شده‌اند که این مشکل تنها مربوط به اکنون نیست بلکه از دو سه سال گذشته وجود داشته است. در این خصوص اعتبارات عمرانی نیز در اختیار آموزش و پرورش نیست بلکه در اختیار سازمان نوسازی مدارس است که میزان آن برای امسال تاکنون اعلام نشده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز با اشاره به پیش‌بینی گره‌های ترافیکی در اهواز همزمان با بازگشایی مدارس، گفت: پیشنهاد می‌کنم که اگر ممکن است دوم مهرماه ساعت اداری با یک ساعت تاخیر آغاز شود.

آسیب آموزشی، فرهنگی و اجتماعی کرونا به دانش آموزان

اسکندر ممبینی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز نیز با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش این ناحیه ۳ اهواز گفت: در خصوص بازگشایی مدارس کارهای بسیار خوبی انجام شده اما بنا به دلایلی، بازگشایی مدارس در مهرماه امسال یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بازگشایی‌ها است. با توجه به اینکه دو سه سال درگیر کرونا بودیم، آسیب‌های فراوان دیده‌ایم. این آسیب‌ها از نظر آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بوده است و هنوز هم دغدغه داریم زیرا پایان بیماری اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به دغدغه والدین افزود: گرچه اوضاع نسبت به قبل به مراتب بهتر شده است اما مردم نگران هستند و باید این دغدغه را به حداقل برسانیم. تلاش بر این است که بازگشایی بدون دغدغه داشته باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز گفت: برخی مدارس رنگ‌آمیزی و زیباسازی شده و تا جایی که منابع مالی داشتیم مداس را آماده کرده‌ایم. ثبت‌نام دانش‌آموزان نیز انجام و ثبت نام کتب درسی نیز تکمیل شده و کتب در حال توزیع است.

یاسین معتوکی، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز نیز گفت: قرار بود توسط شهرداری منطقه ۲، سه مدرسه رنگ‌آمیزی و خط‌کشی شوند و شست‌وشو و زیباسازی مدارس انجام شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است و زمانی تا بازگشایی مدارس نمانده است. در محدوده شهرداری منطقه ۵ نیز سه مدرسه باید زیباسازی می‌شدند.

وی افزود: شهرداری منطقه ۶ نیز اعلام کرده است که برای کمک به آماده‌سازی مدارس هیچ بودجه‌ای ندارد در حالی که این کارها به صورت مصوبه برعهده شهرداری قرار گرفته بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز ادامه داد: در منطقه کیانپارس که مدارس مهمی دارد، در این مدارس ساخت و ساز انجام می‌شود اما پیمانکار نکات ایمنی را رعایت نمی‌کند؛ زور دارد و گردن کلفت است. نخاله‌های ساختمانی را در حیاط مدرس می‌ریزد بدون اینکه حفاظی وجود داشته باشد که حتما حادثه‌ساز خواهد بود. با شهرداری منطقه ۲ مکاتبه کردیم اما هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم.

معتوکی گفت: کمبود معلم نیز داریم که قرار است با اضافه کار و حق‌التدریسی جبران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار