دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: پیگیر از سرگیری صادرات از مرزهای شلمچه و چذابه هستیم اما طرف عراقی هنوز آمادگی خود را برای از سرگیری صادرات اعلام نکرده است.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 19 September 2022

شهلا عموری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: فعالیت تجاری در دو مرز شلمچه و چذابه همچنان متوقف است و صادراتی در حال حاضر از این مرزها انجام نمی‌شود.

وی افزود: همه زیرساخت‌ها و شرایط برای از سرگیری صادرات پس از ایام اربعین در این مرزها از سوی ایران آماده است اما طرف عراقی هنوز آمادگی خود را برای از سرگیری صادرات اعلام نکرده است.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: در حال حاضر با توجه به آمادگی مرزهای خوزستان، در حال پیگیری برای از سرگیری صادرات از مرزهای شلمچه و چذابه هستیم و امیدواریم با همکاری عراق این مساله هرچه سریعتر انجام شود.

عموری ادامه داد: به محض اعلام آمادگی کشور عراق در مرزهای خوزستان، گمرکات آماده ارایه خدمات گمرکی به بازرگانان و تجار محلی و شروع دوباره صادرات کالا هستند.

وی در پایان گفت: از تاریخ ۱۴شهریورماه امسال کشور عراق اعلام کرد به دلیل ظرفیت محدود گمرکات این کشور در پذیرش همزمان کامیون‌های تجاری و زائران اربعین حسینی، واردات کالا از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران تا ۲۶ شهریور انجام نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار