کد خبر: ۱۰۶۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ 18 September 2022

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

تهیه نوشت افزار شاید چندان اهمیتی نداشته باشد یا یه نظر برسد با یک قلم و خودکار می‌تونان بچه‌ها را راهی مدرسه کرد، اما واقعیت خلاف این است، تهیه نوشت افزار مناسب در روند تحصیل دانش آموزان تاثیر دارد.

تهیه نوشت افزار ایرانی با هدف حمایت از تولید کننده ایرانی در بازار رنگا رنگ محصولاتی خارجی اصلی مهم است که نباید از دید خانواده‌ها پنهان بماند وسایل مدرسه در طول سال تحصیلی در دستان دانش آموزان است و هر روز به آن‌ها نگاه می‌کنند و نقوش و تصاویر آن در ذهن می‌ماند.

نهادینه شدن فرهنگ استفاده از نوشت افزار و کیف دانش آموزی با نقوش ایرانی اسلامی در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است، فرهنگ سازی برای تهیه اقلام ایرانی که ساخته دست کارگران زحمت کش است تا با عرق جبین محصولی باکیفیت تولید کنند باید مورد استقبال بیشتری واقع شود.

متولیان باید نوشت‌افزار‌های ایرانی اسلامی را باید در آستانه سال تحصیلی در نمایشگاه‌ها عرضه کنند تا دانش آموزان و والدین با انواع کالا‌های ایرانی از جمله کیف، کوله، جامدادی، مداد و دفتر‌هایی که طرح شخصیت‌ها و آثار روی آن هماهنگ با فرهنگ ما نقش بسته است آشنایی پیدا کنند.

نوشت‌افزار‌های ایرانی و اسلامی را وسیله‌ای برای انتقال فرهنگ به کودکان و نوجوانان قلم داد می‌شود که از کنار آن به آسانی عبور نکنیم، والدین برای تهیه لوازم تحریر، استاندار و ایرانی بودن را مد نظر خود قرار دهند و سازه دست مردان و زنان کشورمان را در سبد خرید خود قرار دهند تا به سهم خود چرخ تولید را بچرخانند.

لوازم تحریر‌های ایرانی نیز باید جذاب، متنوع و با کیفیت باشند تا دانش آموزان بتوانند لوازم مورد نیاز خود را انتخاب و تهیه کنند، و رغبت بیشتری در تهیه آن‌ها ایجاد شود؛ و بتوان برای هرسلیقه‌ای کالای مناسب تولید و روانه بازار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار