کد خبر: ۱۰۶۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱ 17 September 2022

اختصاصی هما خوزستان 

مینا فراز

نام ایران اسلامی همواره با هنر، شعر و ادب و ... شناخته می‌شود. شعر نوشته‌ای خلاقانه زاییده ذهن شاعر در وصف موضوعات مختلف است.

زبان شعر گویا و روان تاثیر گذار است گاهی در جان آدمی چنان نفوذ می‌کند چنان روح در بدن. خواندن اشعار شاعران به انسان انرژی و هیجان می‌دهد. شاعران با چند کلمه در قالب شعر به قلب انسان‌ها نزدیک می‌شوند. قلم بر دست برداشتن و کنجی روی کاغذ سفید واژه‌ها برای بیان موضوعات مختلف ردیف می‌شوند.

وظیفه شعر این است که به انسان‌ها کمک کند زندگی کنند. شعر هنری است که حیات را شاداب و زندگی را جلا می‌بخشد.

شعر یکی از مقوله‌های زیبا و دلنشین ادبیات به عنوان پنجمین هنر از هنر‌های هشت‌گانه بشریت بشمار می‌رود که در همه دوران مورد توجه و نظر آحاد مردم بوده است.

شاعر با هنر، احساسات لطیف ادبی، خلاقانه، تخیل و با یاری از استعداد فطری خود چنان آب و رنگ، نظم و قرار و جان و جلا به واژگان بی‌جان می‌بخشد تا روح انسان را نوازش دهد و در یاد او باقی بماند.

اشعار شاعران کشور عزیزمان ایران یکی از منابع اصلی کسب مهارت‌های زندگی، آرامش درونی، دوری از منفیات و رسیدن به مفاهیم عالی زندگی بوده و است.

در تقویم  جمهوری اسلامی ایران ۲۷ شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، بزرگترین شاعر تاریخ معاصر ایران، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی شعر و ادب فارسی نامیده شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار