استاندار خوزستان روز پنجشنبه ضمن مذاکره با مسئولان عراقی در شیب العماره و شلمچه بصره پیرامون تسهیل بیشتر و بهتر عبور زوار و تامین وسایل حمل و نقل، توافقات لازم را به عمل آورد و تاکید کرد: وسایل حمل و نقل کافی در مرزها برای انتقال زائران به نقاط مختلف کشور فراهم است.
کد خبر: ۱۰۶۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶ 16 September 2022

صادق خلیلیان پیش از ظهر پنجشنبه با حضور در منطقه شیب استان العماره و شامگاه پنجشنبه با حضور در منطقه شلمچه در استان بصره عراق در مذاکره با مسئولان عراقی پیرامون مسایل مرتبط با تسهیل هر چه بیشتر عبور و حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی در شهرهای کربلا و نجف، تامین وسایل حمل و نقل مسافری با قیمت‌های مناسب، ادامه فعالیت اتوبوس‌های ایرانی در عراق و انجام اقدامات لازم در تسهیل مسیر بازگشت زائران، هماهنگی‌ها و توافقات لازم را به عمل آورد.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، خلیلیان در حاشیه این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تا صبح پنجشنبه یک ونیم میلیون نفر از زائران از ۲ مرز چزابه و شلمچه خوزستان عازم کربلا و نجف شده اند و ۷۰۰ هزار نفر نیز به کشور بازگشته‌اند.

خلیلیان با اشاره به روند خدمات رسانی به زائران در مرزها گفت: فعالیت تعدادی از مواکب در دو سوی مرزهای شلمچه و چزابه تا بعد از روز اربعین متناسب با شرایط ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اتوبوس‌های لازم به تعداد کافی و با قیمت مصوب، زائران را به شهرهایشان در استان‌های مختلف کشور خواهند رساند.

استاندار خوزستان ادامه داد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با مسئولان راه آهن کشور برای انتقال زائران، روزانه دوازده رام قطار از خرمشهر به مقصد تهران، دو رام قطار به مشهد، یک رام قطار به یزد و یک رام قطار به زاهدان حرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: حرکت زائران به شهرهای نجف و کربلا به صورت روان از هر ۲ مرز چزابه و شلمچه همچنان تداوم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار