معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: قیمت اکثر اقلام اساسی در بازار نسبت به ماه گذشته کاهش پیدا کرده و تنها در برخی اقلام افزایش قیمت وجود داشته است.
کد خبر: ۱۰۶۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 14 September 2022

علی‌رحم کریمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت قیمت اقلام اساسی در بازار اهواز، اظهار کرد: قیمت اکثر اقلام اساسی در بازار نسبت به ماه گذشته کاهش پیدا کرده و تنها در برخی اقلام افزایش قیمت وجود داشته است.

وی با اشاره به اقلامی که نسبت به ماه گذشته کاهش قیمت داشته است، افزود: میانگین قیمت هر کیلوگرم شکر فله‌ای ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و شکر بسته‌بندی ۲۳ هزار تومان است که در بازار با قیمت کمتر نیز عرضه می‌شود و همچنین حبوبات نیز نسبت به ماه گذشته ۷ تا ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه روغن نسبت به ماه گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت داشته است، تصریح کرد: قیمت روغن مصوب شده است و جزو کالاهایی است که با قیمت آزاد عرضه می‌شود و تابع عرضه و تقاضا است.

کریمی با اشاره به اینکه در فصل تولید برنج هستیم و عرضه زیاد آن سبب کاهش قیمت برنج در بازار شده است، عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج ۱۱۲۱ در بازار ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است و همچنین  قیمت کیسه ۱۰ کیلویی برنج عنبربو از ۷۰۰ هزار تومان به ۵۵۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد برای مصرف کننده ۴۸ هزار تومان است، افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده آماده کشتار ۴۱ هزار تومان است اما در حال حاضر مرغ کشتار روزبیشتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود.

کریمی با بیان اینکه گوشت قرمز نسبت به ماه گذشته ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته که دلیل آن، افزایش قیمت نهاده‌های دامی است، اظهار کرد: قبل از هدفمندسازی یارانه‌ها روزانه بالای ۳۰۰ تن گوشت و مرغ نیاز داشتیم اما در حال حاضر این عدد به کمتر از ۲۰۰ تن رسیده و تولید نسبت به قبل کمتر شده است.

برچسب ها: اقلام اساسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار