مدیر مخابرات منطقه خوزستان با بیان اینکه تعدیل تعرفه در بخش تلفن ثابت توسعه در دیگر شبکه های ارتباطی را ممکن می سازد، گفت: با منطقی شدن تعرفه ها، ضمن توسعه، کیفیت سرویس دهی به مشترکان نیز افزایش می یابد
کد خبر: ۱۰۶۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳ 10 September 2022

رحیم فلاح زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه تعرفه های تلفن ثابت از سال ۱۳۸۲ تا کنون هیچگونه افزایشی نداشته اما در طول این مدت مدل تعرفه گذاری شرکت مخابرات طی چند نوبت تغییر داشته است که خود باعث افزایش هزینه، کم شدن درآمد و متوقف شدن توسعه و عدم نوسازی زیرساخت های شبکه تلفن ثابت شده است.

وی افزود: با منطقی شدن تعرفه نگهداری تلفن ثابت، نسبت به هزینه های توسعه بخش ارتباطات، تغییر حداقلی در تعرفه ها به وجود می آید که امیدواریم منجر به نگهداری از شبکه با کیفیت مطلوب و توسعه آن به ویژه در مناطق جدید الاحداث شهرهای استان شود.

فلاح زاده با اشاره به اقدامات توسعه ای انجام شده در بخش شبکه فیبر نوری و واگذاری  FTTH، گفت: به دلیل فرسوده بودن شبکه و عدم امکان تامین منابع مالی، توسعه و پیشرفت به کندی انجام می شود و پروژه با مشکلات عدیده مالی مواجه شده است.  

وی تصریح کرد: عدم تعدیل تعرفه تلفن ثابت در طول ۱۲ سال گذشته، منجر به توقف تولیدات مورد استفاده مخابرات شد و به تبع، بسیاری از پیمانکاران بخش های تولید و توسعه، از کار بیکار شده اند و مشکلاتی برای اداره امور جاری شرکت مخابرات به وجود آمد.

وی به ضرورت سرمایه گذاری در بخش ثابت و تاثیر آن بر توسعه ارتباطات سیار اشاره کرد و گفت: این چالش ها در مسیر توسعه مخابرات قابل حل است، در صورتی که سرمایه گذاری در لایه های انتقال، تلفن و اینترنت ثابت با قدرت صورت بگیرد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان در پایان گفت: عدم بازنگری در تعرفه تلفن ثابت در آینده سبب ایجاد چالش و مشکلات زیادی در شبکه های ارتباطی ثابت و همراه می شود که حمایت و همکاری نهادهای تصمیم گیرنده در این امر مهم را می طلبد تا بتوانیم ضمن نوسازی و توسعه زیرساخت های شبکه و ارتباطات، خدمات با کیفیت تری به مردم استان ارائه بدهیم.

برچسب ها: مخابرات ، تلفن ثابت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار