نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت:توافق هسته‌ای (برجام) باید ناظر بر انتفاع اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و متضمن رفع کامل تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴ 19 August 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر، مذاکرات هسته‌ای را نبرد اراده‌ها توصیف کرد و افزود:جمهوری اسلامی ایران باید اطمینان حاصل کند که همه تحریم‌های اقتصادی برداشه شود ، آمریکا تضمین کتبی بدهد که از برجام خارج نشود و بعد ازتوافق ادعاهای خصمانه و تهمت‌های بی پایه واساس سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

وی گفت:این امریکا بود که از برجام خارج شد و نه تنها از تعهدات خود شانه خالی کرد بلکه به فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد ولی با این حال ایران زیرتعهدات خود نزد و در برجام ماند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حق دارد به امریکا و غربی‌ها بی‌اعتماد باشد از تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران که از خطوط قرمز عبور نکرد و از حقوق حقه ملت ایران دفاع کرد قدردانی نمود.

  

اربعین باید با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه در اربعین امسال پیش بینی شده حدود پنج میلیون زائر به کربلا عزیمت کنند بر برگزاری هرچه باشکوه ترمراسم اربعین حسینی تاکید کرد.

وی از خیران و عموم مردم خواست به موکب های اربعین کمک کنند تا خدمات بهتر و شایسته تری به زائران اربعین حسینی ارائه کنند.

 خطیب جمعه اهواز در ادامه با بیان اینکه در ۲ سال اخیر توفیق حضور در مراسم اربعین در کربلا را نداشتیم افزود: امسال شور و شوق زیادی برای شرکت در کنگره بین المللی اربعین بین هموطنان دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) وجود دارد.

 

نظام خانواده در غرب از هم پاشیده است

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه نظام خانواده در غرب از هم پاشیده شده گفت:افزایش طلاق ، ازدواج سفید و همجنس گرایی از آثار مخرب ازهم پاشیدگی نظام خانواده در غرب است.

وی با بیان اینکه نظام سرمایه داری و غرب تلاش می کند با هجمه به خانواده و سوء استفاده از زن  ، ارزش های متعالی خانواده از جمله تربیت فرزند و فرزندآوری را لگدکوب کند افزود:زن در غرب مورد سوء استفاده واقع شده و از آن استفاده ابزاری می شود.

نماینده ولی فقیه درخوزستان با رد ارزش های مادی حاکم بر غرب اظهار داشت:خانواده کانون اصلی تربیت انسان است به همین دلیل مورد تاخت و تاز تبلیغاتی و هجمه فرهنگی قرار گرفته است.

وی گفت: نظام لیبرال دمکرات غرب تلاش می کند ارزش های متعالی را از بین ببرد و زن خانه دار را بی ارزش جلوه دهد در حالی که اسلام به نظام خانواده و روابط زناشویی احترام ویژه قائل است.

امام جمعه اهواز در خطبه نخست نماز جمعه با تسلیت ۲۵محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع) و نقش آن حضرت در تبیین نهضت عاشورا اظهار داشت: آن حضرت  نقش زیادی در تبیین حقایق کربلا و رسوا کردن یزید و دشمنان اهل بیت عصمت وطهارت(ع) داشت.

امام جمعه اهواز با تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان هدف اصلی قیام امام حسین (ع) گفت:امربه معروف و نهی از منکر از نشانه‌های مومن است و امام سجاد(ع) نیز در سخنان خود در مسیر اسارت ، امر به معروف و نهی از منکر می کرد تا چهره پلید بنی امیه نمایان شود.

وی با گرامیداشت هفته مساجد و ورود سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی، به در پیش بودن هفته دولت اشاره و ابراز امیدواری کرد کارها و اقدام‌های دولت در این هفته به خوبی منعکس شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار