کد خبر: ۱۰۶۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ 19 August 2022

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی باید به منجر به اشتغال شود چرا که شهرهای آبادان و خرمشهر، درصد بالایی از بیکاری را در اختیار دارند.

به گزارش خبرنگار تابناک از منطقه آزاد اروند ، محمدرضا اسکندری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، در نشست انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بیان کرد: وقتی نام منطقه آزاد اروند به زبان می‌آید، یعنی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با همه گرفتاری‌ها یا فرصت‌هایی است که از این دو منطقه گرفته‌ شده و حق و حقوقی که متعلق به این منطقه بوده و از آن خارج و باعث شده تا وضعیت به این شکل در آید که مردم نسبت به مسئولین حالت پرخاش داشته باشند، چون مطالباتی دارند که به حق است.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به گرفتاری‌هایشان قاعدتا‌ً انتظاراتی دارند، گفت: وقتی دولتی بر سرکار می‌آید، خصوصاً دولت سیزدهم که مردمی است، انتظار می‌رود بهتر به مسائل مردم توجه و پیگیری شود و اگر طرح یا پروژه‌ای وجود دارد، با سرعت بیشتری اجرایی و عملیاتی شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: کارگروه ویژه‌ای جهت رسیدگی به مسائل شهرهای آبادان و خرمشهر تشکیل شده که لازمه این کار تأمین اعتبار است، دولت این موضوع را پذیرفته و جمع‌بندی لازم از سوی معاونین ریاست محترم جمهور صورت گرفته، در صورتی که اعتبار آن تأمین شود، قطعا کارها سرعت می‌گیرد و انتظار این است که هر کس به نوبه خود پیگیری لازم را در این خصوص صورت دهد.

اسکندری ادامه داد: در اصل اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی به‌عنوان مرکزی که فعالیت‌هایی در زمینه تولید و صنعت دارد، باید به اشتغال منجر شود، استان خوزستان در میان دیگر استان‌های کشور رتبه بیکاری‌اش به لحاظ درصدی دوم یا سوم است و این استان به‌ویژه در شهرهای آبادان و خرمشهر، رتبه اول بیکاری را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه در چنین منطقه‌ صنعتی و کشاورزی نباید این میزان بیکار وجود داشته باشد، گفت: اکثر این جامعه بیکار، فارغ‌التحصیل دانشگاهی خصوصا‌ً در رشته‌های فنی هستند و لازمه آن ایجاد فعالیت‌های فنی و سرمایه‌گذاری است، اما زمانی که زیرساخت‌ها آماده نیست، سرمایه‌گذار حاضر به فعالیت در منطقه نمی‌شود و مشکل فقدان زیرساخت، تنها متوجه شهرک صنعتی نیست بلکه فرودگاه، پروازها، و جاده‌ها ... نیز مشکل دارند که می‌بایست توجه‌ ویژه‌ای به آنها شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، یادآور شد: آمار نشان می‌دهد که در هر دو شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر، چه میزان واحد صنعتی و تولیدی فعال هستند، چه مشکلاتی دارند و چگونه باید این مشکلات را حل کرد. برای حل مشکلات گام‌هایی باید برداشته شود که برخی از این گام‌ها باید در استان و برخی نیز در مرکز باید برداشته شود، قطعاً نیروهایی که در این دولت مشغول به کار هستند روحیه جهادی دارند و به دنبال این هستند کاری را انجام دهند.

اسکندری با تاکید بر اقدام لازم بر اساس پیگیری‌ها و سخنان ریاست محترم جمهور، بیان کرد: اگر مقداری توجه بیشتری می‌شد، باید در این منطقه طی یکسال گذشته اتفاقات مثبتی می‌افتاد. به هر حال انتظار ما این است که وقتی مدیر ملی به منطقه‌ای می‌آید حداقل کاری در آن منطقه انجام دهد تا مردم در آینده از بی‌حاصلی این سفرها سخن نگویند.

وی با اشاره به شرایط تصفیه‌خانه سایت صنعتی خرمشهر، خاطرنشان کرد: تمام مطالعات این تصفیه‌خانه انجام شده، پیمانکار هم انتخاب شده تجهیز کارگاه نیز صورت گرفته، اما به دلیل گرفتاری‌های دیگر، این کار تا کنون انجام نشده است. در منطقه آزاد اروند چون از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم و به دلیل مشکلاتی که این منطقه داشت و در حالت نیمه تعطیل بود، هنوز فرصت پیدا نشده که بتوانیم درآمدهایمان را طوری افزایش دهیم که بشود بعضی از پروژه‌های سنگین را پیش ببریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: برآورد ریالی پروژه تصفیه‌خانه ۳۵۰ میلیارد است که یکی از شرکت‌های قوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در آنجا مستقر شده و مکاتباتی با ما داشته که تکلیف آن را معین کنیم، سازمان منطقه آزاد اروند نیز در پاسخ از آنها خواسته تا فعلا در محل پروژه حضور داشته باشند تا ببینیم برای آغاز این پروژه چکار می‌بایست انجام داد تا کار شروع شده و مشکل دفع شهرک صنعتی خرمشهر حل شود.

اسکندری به سایت صنعتی آبادان نیز اشاره کرد و گفت: در آبادان نیز قرار بر این بود که شرکت شهرک‌ها کارش را پیگیری کند و انتظار می‌رود این پروژه از منابع ملی به شکل ویژه‌‌ای از سوی شرکت مذکور کارش را آغاز و به نتیجه برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار