کد خبر: ۱۰۶۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۴ 19 August 2022

دیروز گزارشی تصویری از کشتارگاه نیمه صنعتی دام اهواز از رسانه ملی منتشر شد که حاکی از شرایط به ظاهر غیربهداشتی در آن بود که مدیرکل دامپزشکی خوزستان توضیحاتی درباره آن داد.

به گزارش تابناک خوزستان: در گزارش منتشره توسط واحد خبر صدا و سیمای خوزستان از شرایط غیربهداشتی کشتار دام و نحوه جابجایی دام های ذبح شده و گوشت آنها مطالبی منتشر شد که موجب واکنش افکار عمومی به این موضوع و انتقادات فراوان شد؛ هرچند این همه واقعیت نبوده و رسانه ملی انصاف را در نمایش واقعیت زیرپا گذاشت و گزینشی رفتار کرد، در حالی که حقیقت آن است که طبق گزارش ناظران بهداشتی دامپزشکی و تأیید کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز سالن‌های کشتار دام در کشتارگاه نیمه صنعتی دام اهواز از شرایط کاملا بهداشتی و ایمن و استاندارد برخوردار است و هیچ مشکلی ندارد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: دام کشتار شده خروجی از کشتارگاه از سلامت لازم برخوردارند و تصاویر تهیه شده دوربین پیگیری خبر از قسمت ضایعات کشتارگاه تهیه شده بود؛ محصولات قابل عرضه در بازار نیز برای مردم قابل مشاهده است.

مصطفی کنارکوهی با اشاره به اینکه طی دو هفته گذشته فرمانداری اهواز، پلیس اقتصادی و مدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان از کشتارگاه بازدید داشتند، افزود: قبل از کشتار دام‌ها معاینه می‌شوند و عمده وظایف دامپزشکی در قسمت تمیز کشتارگاه انجام می‌شود و دام‌های غیر استاندارد حذف می‌شوند.
وی تصریح کرد: روزانه دو ناظر بهداشتی و سه ناظر بخش خصوصی بر روند فعالیت این کشتارگاه نظارت می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان یادآور شد: کشتارگاه اهواز در سال ۱۳۹۱ با همکاری شهرداری دارای خط کشتار صنعتی شده و اکنون در دو بخش نیمه صنعتی و صنعتی فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار