رییس بیمارستان گلستان اهواز گفت: پیشرفته‌ترین دستگاه شتاب‌دهنده خطی، به عنوان گامی دیگر در جهت درمان سریع تر بیماران سرطانی در خوزستان در حال آماده سازی برای راه اندازی در بیمارستان گلستان اهواز است.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸ 14 August 2022

دکتر میثم معزی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: دستگاه شتاب‌دهنده خطی Elekta، دارای دقت بسیار زیاد در پرتودهی نقاط علامت‌گذاری شده برای از بین بردن سلول‌های سرطانی است و همچنین با مکانیسمی خاص و تکنولوژی موسوم به Monaco، منجر به شدت پرتودهی در بافت‌های سرطانی و کاهش میزان دُز دریافتی اشعه در نواحی غیر سرطانی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی دستگاه Versa HD ELECTA به عنوان سومین دستگاه شتاب‌دهنده خطی بیمارستان گلستان، کمک شایانی به درمان سریع بیماران سرطانی استان خواهد بود.

معزی در ارتباط با کیفیت و وضوح تصویر این دستگاه گفت: با استفاده از تکنیک پیشرفته هدایت تصویر به صورت چهار بعدی، وضوح این دستگاه فوق‌العاده است که این امر یاریگر اساتید رادیو انکولوژیست در تشخیص و شناخت دقیق‌ تومورهای احتمالی که ممکن است در مراحل اولیه درمان رویت نشود، خواهد بود.

رییس بیمارستان گلستان اهواز ادامه داد: همچنین به دلیل بالا بودن سرعت‌ لیف‌های کولیماتور در این دستگاه، تا ۶۰ درصد زمان پرتودهی بیماران کاهش خواهد یافت و ضمناً قادر خواهد بود تصاویر را به صورت آنلاین هدایت کند.

وی هزینه خرید، نصب و راه‌اندازی این دستگاه پیشرفته را حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع وزارتی و دانشگاهی عنوان کرد و افزود: این دستگاه جزء سرمایه‌های اساسی و مهم استان خوزستان در حوزه درمان به شمار می‌رود که مجوزهای فعالیت آن از سازمان ملی انرژی اتمی و وزارت بهداشت اخذ شده و ظرف ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معزی اضافه کرد: راه اندازی این دستگاه پیشرفته با پیگیری‌ها و حمایت‌های ریاست دانشگاه، معاونان درمان و توسعه استان و همچنین تلاش همکاران مجموعه بیمارستان گلستان اهواز میسر شد.

بیمارستان گلستان اهواز با مساحت کلی ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع و زیربنای ۳۸ هزار و ۵۰۰  مترمربع  دارای ۷۱۸ تخت فعال ،۳۸ بخش بستری و ۲۰ بخش پاراکلینیک است.

برچسب ها: سرطان ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار