استاندار خوزستان با اشاره به افزایش دو برابری بودجه نوسازی مدارس، از قطعی شدن تخصیص ۵۰ درصد این بودجه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ 14 August 2022

صادق خلیلیان در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۲۳ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این‌که بعد از مدت‌ها و بیش از دو سال آموزش  غیر حضوری بود، برای مهرماه در حال آماده‌سازی مدارس هستیم تا با حضور تمامی دانش‌آموزان بازگشایی شوند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: لازم بود که هماهنگی بین دستگاه‌ها برای بازگشایی مدارس انجام شود؛ در این جلسه انتظارات خود را بیان کردیم و مصوبات لازم در حوزه شهرداری و سرویس مدارس‏ و غربالگری دانش‌آموزان توسط دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها مشخص شد.

استاندار خوزستان گفت: یکی دیگر از اقدامات، نوسازی و بازسازی مدارس است که بسیار مهم است. خوشبختانه اعتبارات امسال برای این بخش دو برابر شده است و تخصیص ۵۰ درصد آن را قطعی کرده‌ایم و تا دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

خلیلیان افزود: شهرداری آسفالت مدارس، بهسازی و رنگ‌آمیزی محیط بیرونی مدارس و... را حتما باید دنبال کند و سرویس مدارس استثنایی نیز قرار شده است بر عهده شهرداری باشد و آن را تامین کند. دیگر دستگاه‌ها نیز وظایفی دارند، از جمله نیروی انتظامی حفظ نظم و امنیت را به عهده خواهد داشت. بحث سازماندهی سرویس مدارس نیز باید پیگیری شود.

مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان نیز در این جلسه گفت: در استان خوزستان ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه وجود دارد که از نظر کیفیت فضای آموزشی، معضلات ترافیکی، آسیب‌های اجتماعی و وضعیت پیرامون آن‌ها در شرایط یکسانی نیستند و طبیعتا به اولویت‌بندی نیاز دارند.

وی افزود: از سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش اقدامی را آغاز کردیم و مختصات همه این مدارس را گرفتیم که این اطلاعات می‌توانند برای تعمیر و تجهیز مدارس مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: علی‌رغم اینکه بودجه استان خوزستان ۱۷ درصد رشد کرده است، اعتبار تعمیر و تجهیز مدارس را دو برابر یعنی صددرصد رشد داده‌ایم و این نشان‌دهنده اهمیت این بخش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار