مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند از پایان مطالعات برای تخریب بخش باقی مانده متروپل برای آغاز روند تخریب خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴ 14 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک از منطقه آزاد اروند ؛ محمدرضا اسکندری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند ، گفت: در ابتدا روش های تخریب ساختمان متروپل بررسی شد و در نهایت قرارگاه خاتم خواستار اجرای طرح مطالعاتی شد که در ۲ مرحله نمونه گیری از سازه انجام و مقرر شد شورای تامین در خصوص روند عملیات تصمیم گیری کند.

به گفته او طبق آخرین گزارش ها با پایان فاز مطالعاتی، قرارگاه خودرو های سنگین خود را روز گذشته به کار انداخته است.

اسکندری در رابطه با پرداخت خسارت به کسبه اطراف این ساختمان و تامین هزینه عملیات تخریب، گفت: هزینه عملیات و خسارت های وارد شده از محل اموال مالک است و کسبه نیز برای دریافت خسارت باید در دستگاه قضا تشکیل پرونده دهند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به اعمال ماده ۵۶ برای حاکمیت منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: اعمال ماده ۵۶ به معنای این نیست که منطقه آزاد باید به تمام امور رسیدگی کند بلکه به این معناست که دستگاه ها باید به منطقه آزاد پاسخگو باشند

او بر تعامل با استانداری و فرمانداران ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر تاکید کرد و یادآور شد انتصاب ها در منطقه آزاد با نظر و هماهنگی سازمان منطقه آزاد اروند صورت می گیرد.

اسکندری اعمال نظر در عزل و نصب ها را رد و گفت و جوان گرایی را سیاست خود در انتخاب مدیران اعمال کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل ادارات کل در این منطقه را غیرواقعی دانست و گفت: ادارات کلی که تا کنون در منطقه آزاد تشکیل شده اند صوری بودند و تا زمانی که وزارت خانه ماده ۲۷ را نپذیرد و ادارات کل اروند از استان جدا نشده و به ادارات ملی متصل نشوند این امری تحقق نیافته است.

او از پیگیری برای ثبت ادارات کل مستقل در منطقه آزاد اروند خبر داد.

اسکندری همچنین از بروز تخلف در این ادارات کل خبر داد و با اشاره به پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان برای جشنواره تئاتر فتح، گفت: این مبلغ به جای واریز به حساب عوامل و هنرمندان به حساب یک موسسه واریز شده است که علیه آن اقامه دعوا می شود.

او لازمه پرداخت وجه به باشگاه صنعت نفت آبادان را ثبت نام سازمان به عنوان حامی مالی اعلام کرد و هرگونه کمک هزینه با هر دستوری را خلاف قانون دانست.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص اجرای عملیات عمرانی در منطقه، از معرفی برخی پروژه ها با مدت اجرایی پنج ساله خبر داد و جلب توافق دولت برای تامین اعتبار اجرای آن ها را پیش شرط آغاز عملیات برشمرد.

بنا به گفته او افزایش ردیف اعتیاری منطقه آزاد اروند و افزایش سرانه واحد های مختلف دنبال می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار