رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از راه‌اندازی ۱۵ مدرسه سمپاد در خوزستان از سال ۹۴ تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷ 13 August 2022

جمال حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش مراکز سمپاد در خوزستان، اظهار کرد: در راستای برقراری عدالت آموزشی و بهره‌مندی دانش‌آموزان بااستعداد استان خوزستان از امکانات آموزشی برابر و استفاده از مدارس استعدادهای درخشان، با پیگیری‌هایی که انجام شد و حذف برخی ضوابط، از سال ۹۴ تعداد این مدارس افزایش یافت و از ۲۸ مرکز استعداد درخشان در آن سال، به ۴۳ مرکز در سال ۱۴۰۱ توسعه پیدا کرد. 

وی با اشاره به راه‌اندازی شش مرکز استعدادهای درخشان (سمپاد) در خوزستان در سال گذشته افزود: از این تعداد، دو مدرسه در مسجد سلیمان، دو مدرسه در ایذه و دو مدرسه در اهواز راه‌اندازی شدند.

 رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نیز دو مدرسه در ماهشهر و نخستین هنرستان دخترانه استعدادهای درخشان استان خوزستان در اهواز راه‌اندازی شدند.  

حیدری گفت: نخستین هنرستان سمپاد در شهر اهواز در رشته فوتوگرافیک آغاز به کار کرده است که استقبال از آن خوب بود و در سال آینده با افزایش رشته‌ها امیدواریم بتوانیم رشته‌های بیشتر و دانش‌آموزان مستعد بیشتری را پوشش دهیم. همه دانش‌آموزان می توانند به شرط  شرکت و قبولی در آزمون، وارد مدارس سمپاد شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار