کد خبر: ۱۰۶۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴ 12 August 2022
به گزارش خبرنگار روابط‌عمومی فولاد خوزستان، ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱ و در سومین روز از اعزام کاروان زیارتی راهیان نور، بسیجیان حوزه شهید بقایی با حضور در یادمان شهدای پاوه، ضمن بازدید، با شهدای انقلاب تجدید‌میثاق کردند.
 
مهدی علیدادی فرمانده حوزه شهید بقایی درباره‌ی ضرودت اردوهای راهیان نور اظهار داشت: شهادت در گفتمان انقلاب و اسلام یکی از آرمان‌های اساسی و مهم است. حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطقی که یادآور رشادت‌های رزمندگان اسلام و مرزداران غیور است، باعث نهادینه شدن فرهنگ شهادت، ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی در میان نسل‌های مختلف ایران اسلامی می‌شود.
 
وی گفت: امنیت و آسایش امروز ایران اسلامی مرهون از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران است که در طول هشت سال دفاع مقدس و در بهبوهه‌ی انقلاب اسلامی جانانه به دفاع از تمامیت ارضی ایران پرداختند. در طول هشت سال دفاع مقدس داشته‌های معنوی و قدرت نظامی ایران به رخ جهانیان کشیده شد. 
 
علیدادی در ادامه گفت: تقارن اعزام کاروان راهیان نور با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ناخودآگاه دلها را راهی کربلا می‌کند. جایی که سیدالشهدا (ع) برای احیا دین و امر و به معروف و نهی از منکر در برابر کفار زمان ایستادگی کردند و با شهادت شان حقانیت اسلام را احیا کردند. امروز وظیفه داریم با تأسی از واقعه کربلا و زنده نگه داشتن یاد شهدا، ایرانی مقتدر در ابعاد مختلفی همچون: دفاعی، نظامی، اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، دینی و بین‌المللی را به رخ جهانیان بکشانیم.
 
 
گزارش خبرنگار ما حاکی است، ۲۷ مرداد سال ۱۳۵۸ با صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر لزوم شکست حصر پاوه، مقاومت نیروهای انقلابی مضاعف شد و در نتیجه حمایت مردم و نیروهایی که به سمت پاوه می‌آمدند باعث عقب‌نشینی ضد انقلاب و شکست حصر پاوه شد. عملیات آزادسازی شهر پاوه مدیون جانفشانی‌های سردارانی است که با خون شان نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کردند. در این حماسه، شیر مردانی همچون مصطفی چمران، صیاد شیرازی، همت، بروجردی، کاوه، متوسلیان، دستواره، خلیلی و پیشمرگان مسلمان کُرد بومی اهل منطقه، همچون کوه در برابر دشمن ایستادگی کردند. در یادمان شهدای پاوه ۹ مدافع و رزمنده غیربومی که در جریان آزادسازی پاوه به شهادت رسیدند آرام گرفته‌اند. شهرستان پاوه با ۶۷ هزار تن جمعیت، افتخار دارد هفتصد شهید را تقدیم ایران اسلامی کند.
 
گفتنی است، در کاروان زیارتی راهیان نور که از روز نوزدهم مردادماه ۱۴۰۱ به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند، علاوه بر روحانی، روایان دفاع مقدس نیز حضور دارند که در طول مسیر مواردی مختلف دوران هشت سال دفاع مقدس مانند: نحوه اجرای عملیات‌های ویژه منطقه، شیوه‌ی رفتاری شهدا و ایثارگران و حضور قشرهای مختلف مردمی در طول جنگ را روایت گری می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار