کد خبر: ۱۰۶۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲ 12 August 2022
به گزارش خبرنگار روابط‌عمومی فولاد خوزستان، دومین روز کاروان زیارتی راهیان نور حوزه کارگری شهید بقایی فولاد خوزستان با بازدید از یادمان تپه‌های الله‌اکبر و باشگاه افسران شهرستان سنندج همراه شد.  
 
صبح روز بیستم مردادماه ۱۴۰۱ کاروان ۱۲۰ نفری حوزه شهید بقایی با حضور در یادمان تپه‌های الله‌اکبر، ضمن تجدید‌میثاق با شهدای انقلاب، با رشادت‌های رزمندگان اسلام و مردم کردستان از نزدیک آگاه شدند.
 
در سال ۱۳۵۸ شهر سنندج به اشغال گروهک های ضد انقلاب در آمد، ولی با تشکیل سازمان پیشمرگان مسلمان کرد در نیمه دوم سال ۱۳۵۸ طرح پاکسازی مناطق کرد نشین در دستور کار قرار گرفت و از جمله شهرهایی که پاکسازی شد شهر سنندج بود. عملیات آزاد سازی این شهر در ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ شروع شد و از جمله مناطقی که در مرحله اول پاک سازی و از اشغال دشمن خارج شد، تپه الله اکبر بود. پاکسازی تپه الله اکبر توسط شهید محمد بروجردی، شهید صیاد شیرازی و سردار رحیم صفوی طراحی شد.
 
در ادامه کاروان زیارتی راهیان نور در یادمان باشگاه افسران حاضر شدند، جایی که پیشمرگان کرد مسلمان با دست خالی از شهر سنندج جانانه دفاع کردند.
 
باشگاه افسران یکی از نقاط حماسی و یادمان دوران دفاع مقدس و یکی از نمادهای مقاومت و ایستادگی پیشمرگان مسلمان کُرد در استان کردستان است. 
 
در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۹، بخشی از شهر سنندج، به تصرف ضدانقلاب درآمد تا به زعم و باور غلطشان، یک دولت دیگر راه‌اندازی کنند؛ تعدادی از نیروهای پاسدار، ارتش و پیشمرگان مسلمان کُرد با دیدن این اتفاق، در محل «باشگاه افسران» به دلیل اشرافیت به منطقه مستقر ‌شدند و دفاع‌شان از این نقطه شروع شد.
 
گزارش خبرنگار ما حاکی است، عصر روز نوزدهم مردادماه ۱۴۰۱ بسیجیان حوزه شهید بقایی در یادمان عملیات مرصاد حضور پیدا کردند. عملیات غرور آفرین مرصاد تاثیرات و دستاوردهای مهمی از جمله تحکیم نظام در وحدت و ثبات داخلی، مشروعیت در بُعد کارآمدی نظامی، تبلور مشارکت عمومی و همبستگی ملی را به همراه داشت.
 
عملیات مرصاد پنجم مردادماه ۱۳۶۷ با رمز یا صاحب الزمان (عج) به منظور مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده از سوی نیروهای بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش در اطراف شهر اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه انجام گرفت.
 
در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب‌ اسلامی و با پشتیبانی هوانیروز ارتش اجرا شد، رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد - پل دختر، وارد عمل شدند و نیروهای ضدانقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند.
 
گفتنی است، نماز ظهر به صورت جماعت در مسجد جامع سنندج برگزار شد. در ادامه کاروان با حضور در اردوگاه، ضمن روضه‌خوانی در ایام محرم، مراسم سینه‌زنی سیدالشهدا (ع) برپا کردند. اردوی زیارتی راهیان نور حوزه بسیج شهید بقایی از نوزدهم مردادماه ۱۴۰۱ به مدت چهار روز برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار