کد خبر: ۱۰۶۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵ 11 August 2022

 مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان از جایگاه دومی این منطقه در عرضه ی سوخت در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تابناک از آبادان، محمد بنی سعید امروز پنج شنبه در نشستی با عنوان تقدیر از خبرنگاران که در محل سالن نشست های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، در خصوص فعالیت هشت ماهه این شرکت از زمان آغاز مدیریتش، اظهار کرد: شرکت ملی پخش دارای ۳۷ منطقه در کل کشور است که در استان خوزستان به علت اهمیت خاص این استان دارای دو منطقه می باشد که در اهواز که مرکز و شمال استان را سوخت رسانی می کند و"منطقه آبادان" که جنوب و سواحل خوزستان را پوشش می دهد.

او با بیان اینکه منطقه آبادان به دلیل موقعیت استراتژیک، دومین منطقه کشور و دومین منطقه استان به شمار می رود، گفت: پخش فرآورده های منطقه آبادان اولین پخش ایران است که در سال ۱۳۰۷ تاسیس شد و نخستین بنزین خانه ایران هم در سال ۱۳۰۶ در آبادان ساخت و راه اندازی شد که در حال حاضر پس از مرمت در سال های ۹۵ و ۹۶ به عنوان موزه برای بازدید عموم فعال است. به سبب تجاوز دشمن بعثی مجبور شدیم برخی از تاسیسات خود را به ماهشهر انتقال دهیم. خوشبختانه سال ۷۲ مجدداً پخش فرآورده های نفتی منطقه ایی شد که شامل شهرهای آغاجری، زیدون، امیدیه، هندیجان، شادگان، دارخوین، ماهشهر-سربندر، خرمشهر، آبادان، اروندکنار و روستاها و بخش های دیگر که در جغرافیایی تحت پوشش این منطقه به آنان خدمات رسانی می شود. از نظر سوخت رسانی منطقه آبادان و هرمزگان به طور مشترک دومین منطقه مهم و استراتژی کشور در حوزه تامین و صادرات فرآورده های نفتی به شمار می روند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان با بیان اینکه از آبادان و ماهشهر صادرات انجام می دهیم البته در سال جاری کمتر شده زیرا مصرف مردم در بخش فرآورده های نفتی بیشتر شده، افزود: این موضوع صادرات را تحت تاثیر قرار داده اما در تلاشیم تا کار تامین و توزیع سوخت بیش از نیمی از کشور را انجام می دهیم. ماهشهر هاب صادراتی و تامین است مفتخریم که تا کردستان، کرمانشاه از طریق آبادان و ماهشهر سوخت رسانی می کنیم به جز خوزستان که کاملاً وابسته به سوخته ما است، استان های همجوار مانند لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد تا سنندج که جدید نیز اضافه شده در حال سوخت رسانی هستیم.

بنی سعید با اشاره به اینکه تاسیسات ماه از نظر پدافند غیر عامل بسیار حساس است زیرا بیش از یک استان تحت پوشش خدمات ماست و لذا اگر تاسیسات ما با مشکل مواجه شود، می تواند استان های تحت پوشش را نیز با چالش مواجه کند که امیدوارم چنین چیزی پیش نیاید ما خادم مردم هستیم خدا را شکر در حال حاضر همه ی موارد بر وفق مراد است و دچار مشکل نخواهیم شد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی یکی از شرکت های گمنام در عرصه خدمات رسانی به مردم است.

او با بیان اینکه در بحث حمله سایبری سال گذشته مردم متوجه شدند که در مورد سوختی که به صورت روتین استفاده می کردند، زحمت های بسیاری انجام می شود و ما توانستیم در آن اتفاق با انجام یک سری کارها و به کارگیری تجهیزات ابزار دقیق بدون وابستگی به کمک تهران، توانستیم ظرف حدود سه الی چهار ساعت تمام جایگاه های منطقه را به مدار فعالیت باز گردانیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد از نیروهای فعال و شاغل در مجموعه شرکت بومی هستند چه در آبادان چه در ماهشهر و سعی بر این است که در حوزه‌های مختلف اولویت با جذب نیروی بومی باشد مگر آنکه در بخشی نیروی بومی مورد نیاز در منطقه نباشد کار جذب از خارج منطقه صورت میگیرد که در مدت هشت ماهه تصدی من این مورد بسیار اندک بوده، حتی در بحث انتخاب مدیران مجموعه نیز سعی و تلاش مان بر به کارگیری نیروهای بومی است و جذب نیروهای بومی را سر لوحه کارم قرار داده ام.

بنی سعید در بحث فعالیت های اجتماعی شرکت تحت مدیریتش ، توضیح داد: در طی ۶ ماه گذشته احداث ساختمان شماره دو را داشتیم که از زمان ریاست مهندسی خودم استارت خورد و در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد و کسانی که در بحث سوخت اعم از صیادان، شرکت ها و کشاورزان بیشتر برای هماهنگی جهت دریافت سوخت مجبور به طی مسیر طولانی برای مراجعه به محل شرکت در منطقه بریم بودند که با راه اندازی ساختمان شماره دو در مرکز شهر، تردد ذینفعان آسان تر شد. این دفتر در منطقه مرکزی شهر مقابل ساختمان سپاه احداث شد و تمام واحد های مورد نیاز برای ارائه خدمات به مردم در آنجا متمرکز شدند و به جز حوزه فروش، کار پیگیری کارت های سوخت و مسوولان بررسی کیفیت عرضه سوخت در جایگاه های سی ان جی در این محل مستقر هستند.

او با اشاره به احیا و راه اندازی یک زمین چمن طبیعی به عنوان بخشی از فعالیت‌های این شرکت در حوزه خدمات اجتماعی، افزود: قول دادیم این زمین بیشتر در اختیار نونهالان شهر باشد و هفته قبل هم به قول خود عمل کردیم و طی هماهنگی که هیات فوتبال آبادان این زمین برای برگزاری مسابقات نونهالان اختیار آن‌ها قرار داده شد که امیدواریم در آینده شاهد حضور و فعالیت نونهالان شهرمان در تیم‌ محبوب صنعت نفت باشیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان با اشاره به حضور مستمر خدمات رسانی در حادثه دلخراش فرو ریختن ساختمان متروپل، گفت: علاوه بر سوخت رسانی که وظیفه اصلی ما بود در موضوع تامین یکسری تجهیزات در حوزه هلال احمر و ایمنی نیز در بخش وظایف جهادی کمک کردیم، غیر از این نیز کمک، همراهی و همکاری با مجموعه ی شهر در مناسبات و یا احتمالا حوادث جزو وظایف و افتخارات ما است هر چند رسالت اصلی پخش فرآورده های نفتی، سوخت رسانی است.

بنی سعید ادامه داد: از آنجایی که قرار است دولت مردمی یارانه سوخت را به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار دهد، لذا اگر در جاهایی ما سخت گیری هایی می کنیم، از همین بابت تیم های موثری در بحث مبارزه با قاچاق در سطح استان داریم که در حوزه دریایی و خشکی کار نظارت و کنترل را به انجام می رسانند.

او با اشاره به اینکه بررسی ها نشان داد که شرکت ملی پخش باید این موضوع را به مرزها ببرد، تصریح کرد: متاسفانه در مرز شلمچه سوخت هایی که بابت شان یارانه پرداخت شده قاچاق می شد لذا دستگاه کنترل باک مرزی برای کامیون های عراقی نصب کردیم و به این ترتیب کامیون های عراقی نمی تواند هر سوختی را که دلشان بخواهد از کشورمان خارج کنند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان توضیح داد: در شلمچه جایگاه عرضه سوختی داشتیم که ورشکسته شده بود زیرا هیچ کامیونی از آن سوختی نمی خرید که با نصب دستگاه کنترل باک آن جایگاه نیز فعال شده و به نرخ تعادلی سوخت را عرضه می کند. نرخ تعادلی نرخ بین المللی نیست، نرخ بین المللی در حال حاضر سی هزار تومان عرضه می شود و نرخ بانکرینگ هم به همین شکل، اما نرخ تعادلی که در مرز در حال عرضه است (چیزی حدود ۹٠ درصد) اولین جایگاه مرزی عرضه سوخت در مرز است که برای عراقی ها هم جذابیت دارد که سوخت را از ما بخرند.

بنی سعید با بیان اینکه مشکلی در خصوص تامین سوخت اربعین در پایانه مرزی شلمچه نیست، افزود: در بحث اربعین طی هفته آینده یک جایگاه سیار ۲۵ هزار لیتری عرضه سوخت در شلمچه مستقر خواهد شد و چنانچه نیاز شود، امکان نصب یک جایگاه سیار دیگر را نیز داریم، این سوخت شامل خودروهای سواری زایران، اتوبوس ها و موکب ها برای پخت و پز خواهد شد. همچنین با راه اندازی موکبی برای اولین بار در یکی از جایگاه های ورودی شهر به جهت استقبال و پذیرایی از زایران، غذای گرم توزیع می کنیم.

او در بخش دیگر از صحبت هایش تصریح کرد: خوشبختانه از آنجاییکه در آبادان خبرنگاران به موضوع های نفت و صنعت و فرآیندها آشنا هستند، لذا ما همواره آماده شنیدن نقطه نظرات و انجام تعاملات دو سویه با این عزیزان هستیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان با اشاره به مصرف بنزین در شهرستان‌های تابعه بیان کرد: ۲۰ درصد در بخش بنزین، ۶ درصد سوخت مایع و ۱۲ درصد بخش نفت‌ گاز از ابتدای تابستان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش مصرف داشتیم.

بنی سعید با اشاره به اینکه ۵۳ جایگاه پخش فرآورده‌های نفتی در منطقه آبادان فعالیت دارند که پنج جایگاه دریایی را نیز شامل می‌شود، با اشاره آمادگی صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر آبادان، اضافه کرد: نشست‌هایی با مسوولان بندر آبادان در این رابطه برگزار شده و در صورت فراهم شدن شرایط، ظرفیت صادرات گاز مایع و سایر فرآورده‌های نفتی در کنار بندر صادراتی ماهشهر وجود دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان در پایان با اشاره به تامین سوخت هواپیماها در فرودگاه آبادان گفت: مشکلی در تامین سوخت در فرودگاه نیست و از حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و نصب مخازن استقبال می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار