مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: مشکل آب آشامیدنی ۴۰۰ روستای استان خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون برطرف شده است.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰ 10 August 2022

به گزارش ایرنا محمدرضا کرمی نژاد روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای کهنک دزفول در مسجد این روستا افزود: سال گذشته نیز مشکل آب آشامیدنی یکهزار و ۱۰۰ روستای خوزستان برطرف شد.

وی با بیان اینکه این روستاها یا آب آشامیدنی نداشتند یا کم آب بودند و یا کیفیت آب آنها خوب نبود، ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان در نقاط مختلف استان طرح‌های بسیار خوبی در حال اجرا دارد و یکی پس از دیگری آنها را بهره برداری می‌کند.

کرمی نژاد با بیان اینک شرکت آب و فاضلاب خوزستان در حال پشت سر گذاشتن تابستانی بسیار گرم است، بیان کرد: سیل مونسون از شنبه گذشته در منطقه مستقر و خساراتی به تجهیزات آبفا در برخی شهرها وارد شد.

عزم جزم دولت سیزدهم برای رفع مشکل فاضلاب خوستان

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: عزم دولت سیزدهم برای رفع مشکل آب و فاضلاب خوزستان جزم است و ما نیز در راستای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفع مشکل فاضلاب خوزستان افزود: رییس جمهور نیز دستور تکمیل طرح فاضلاب اهواز را تا ۲ سال آینده داده اند که تاکنون با گذشت ۱۰ ماه از این زمان طرح به خوبی پیش می‌رود.

کرمی نژاد بیان کرد: دولت اعتبارات خوبی برای رفع مشکل فاضلاب استان تخصیص داده است که امیدواریم با تلاش نیروهای آبفا این مشکل برطرف شود.

وی تلاش نماینده دزفول برای استفاده از ماده ۵۶(فاینانس داخلی) را برای رفع مشکل فاضلاب یادآور شد و گفت: از اعتبارات سفر رییس جمهور به خوزستان نیز اعتباری برای رفع مشکل فاضلاب دزفول درنظر گرفته خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان محرومیت زدایی را از دیگر اولویت‌های آبفا دانست و اظهارداشت: مسوولیت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) به سردار شاهوارپور داده شده و قرار است طی هفته آینده آبرسانی به روستاهای دزفول و اندیمشک کلنگ زنی شود.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها آبرسانی موجب برقراری آب دائم برای روستاهای محروم استان می‌شود.

مشکل آب سردشت با ایجاد ۳۵ کیلومتر خط انتقال از روستای المهدی برطرف می‌شود

کرمی نژاد با اشاره به مشکل آب آشامیدنی سردشت دزفول به ویژه در زمان بارندگی‌ها بیان کرد: مشکل آب آشامیدنی سردشت دزفول با احداث ۳۵ کیلومتر خط انتقال از المهدی تا سردشت برطرف خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این قرار است یک دستگاه برای رفع کدورت آب سردشت نصب شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه آب آشامیدنی شهر دزفول از چاه تامین می‌شود، گفت: تصفیه خانه ای قرار بود توسط سازمان آب و برق خوزستان احداث شود که مقدمات انتقال آن به آبفا در حال انجام است.

وی افزود: با احداث این تصفیه خانه می‌توان از آب با کیفیت رودخانه دز برای تامین آب آشامیدنی شهر دزفول استفاده کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان درخصوص طرح آبرسانی به روستای کهنک بخش چغامیش دزفول گفت: این طرح با اعتبار ۳۲۵ میلیارد ریال وارد مدار بهره برداری شده است.

وی با قدردانی از مالک زمین برای واگذاری زمین به منظور نصب تجهیزات برق و آبفا در محل اجرای طرح افزود: این روستا بیش از ۹ سال است تنش آبی دارد و با بهره از این چاه آب این روستا پایدار می‌شود و به صورت ۲۴ ساعته مردم از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند.

کرمی نژاد با بیان اینکه یک چاه و یک خط انتقال ۲۵۰ میلیمتری به طول ۱۰ کیلومتر در این طرح اجرا شده است، اظهارداشت: مشکل آب آشامیدنی ۲ هزار و ۲۳۷ نفر با اجرای این طرح برطرف شده است.

وی آبدار کردن ۲ روستای دیگر را یادآور شد و افزود: طرح آبرسانی به روستاهای فیروزآباد و بنه قیصر نیز تا یک ماه آینده تکمیل و وارد مدار می‌شود.

به گزارش ایرنا طرح آبرسانی به روستای کهنک بخش چغامیش دزفول روز چهارشنبه در آیینی با حضور نماینده دزفول در مجلس، مدیرکل آب و فاضلاب خوزستان و جمعی از مسوولان شهرستان دزفول به بهره برداری رسید.

برچسب ها: آبرسانی ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار