کد خبر: ۱۰۶۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷ 09 August 2022

فرمانده قرارگاه اربعین انتظامی کشور گفت:آمادگی کامل به جهت کمک به کاهش میزان ایستایی زایران در مرز وجود دارد تا در کمترین زمان کنترل های لازم صورت بگیرد و از مرز عبور کنند.

به گزارش خبرنگار تابناک از مرز شلمچه،سردار محمد شرفی اظهار داشت:در صورت اعلام آمادگی طرف عراقی آمادگی پذیرش آنان در گیت های خودمان نیز وجود دارد تا موضوع کنترل هر دو کشور در یک جا اتفاق بیفتد تا تسهیل گری انجام شود.

شرفی افزود : در حال حاضر در مرز شلمچه ۲۴ گیت برای تردد زایران پیش بینی شده که در صورت لزوم و بروز شرایط خاص(ازدحام بالای جمعیت) امکان افزایش ۲۴ گیت دیگر هم وجود دارد.

وی گفت:در موضوع کنترل و انسداد مرزها نیز، طرحها و برنامه های نیروهای مرزبانی آماده است.

جانشین هماهنگ کننده فراجا بیان کرد: بحث مشارکت دیگر دستگاهها ، با هدف تکریم هر چه بیشتر زایران و به نحو مطلوبی انجام می شود تا زایران بتوانند در کوتاهترین و کمترین ایستایی برای زیارت، به عتبات عالیات بروند.

وی توصیه اش به زایران چنین بود: امسال هوا گرم است و زیرساختهای عراق مانند زیرساختهای ایران کامل نیست و واقعا مشکلاتی در این باره وجود دارد لذا از زایران می خواهیم تا زمانشان را توزیع کنند و سفرشان را به سه روز الی ۴۸ ساعت مانده به اربعین موکول نکنند چرا که در این صورت به جهت ازدحام جمعیتی که اتفاق می افتد و زیرساختهایی که در عراق مهیا نیست، ممکن است با مشکل مواجه شوند.

شرفی افزود: به سبب گرمای هوا زایران توجه جدی به سالخوردگان و یا کودکانی که با خود به همراه می برند، داشته باشند.

وی گفت: از آنجاییکه در کنار تمامی موارد، موضوع سلامت زایران نیز برایمان مهم است لذا از تمامی زایران می خواهیم تا در شرایط فعلی که هنوز بحث شیوع و انتقال کرونا وجود دارد، پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

شرفی ادامه داد: به طور صد در صد آمادگی برای تسهیل گری امور زایران به جهت تردد آسان و روان آنان وجود دارد ضمن اینکه از زایران خواستار در نظر گرفتن و رعایت شرایط هم هستیم.

جانشین هماهنگ کننده فراجا اظهار کرد:امسال در سامانه سماح تا این لحظه بیش از یک میلیون نفر برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین ثبت نام کردند که پیشتر چنین نبود و این بیانگر استقبال خوب و باشکوه زایران آنهم به سبب تعطیلی دو ساله ی سفرشان به عتبات عالیات به جهت شیوع بیماری کرونا در ایام اربعین است.

شرفی ابراز امیدواری کرد : با توجه به تمام شرایط اعم از گرمی هوا، حجم بالای استقبال مردم از سفر به عتبات در ایام اربعین این آمادگی برای تمامی کمیته های زیر مجموعه ی ستاد مرکزی اربعین برای ارایه خدمات بهتر وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار