کد خبر: ۱۰۶۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 09 August 2022

وزیر کشور در یادمان شهدای شلمچه حاضر شد.

به گزارش تابناک از شلمچه، احمد وحیدی امروز و در راس هیاتی وارد مرز شلمچه شد و در بدو ورود با حضور در یادمان شهدای شلمچه به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

طبق برنامه ریزی انجام شده وزیر کشور ضمن بازدید از بخشهای مختلف شلمچه اعم از پایانه مرزی و مسیر تردد زایران در جریان فراهم سازی امکانات مورد نیاز برای خدمات رسانی مطلوبتر به زایران قرار گرفت.

وزیر کشور گفت: برای ارزیابی تلاشهای انجام شده و اماده سازی مرز شلمچه جهت تردد زائران اربعین حسینی ع به اینجا امده ایم.

وی اظهار داشت:کارهاو برنامه ریزی های خوبی انجام شده از نظر تامین اب، برق استقرار مو اکب، پیش بینی دروازه های خروجی و ورودی در حوزه ی گذرنامه زایران اقدامات موثری انجام گردیده تا به هنگام تردد از این مرز مشکل خاصی وجود نداشته باشند.

وحیدی افزود : سایه بان هاو مه پاش ها برای رفاه حال زائرین در گرمای تابستان خوزستان در شرف نصب هستند پیش بینی بیمارستان برای ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به زایران در حال تجهیز آن هستند هماهنگی های مرزی با طرف عراقی ها در جریان است و یک شور و نشاط خاصی در مرز شلمچه برای اماده سازی مرز جهت استقبال و خدمات رسانی به زایران امام حسین حاکم است.

وزیر کشور بیان کرد: از زایران می خواهیم تا سفرشان برای عتبات عالیات را به تاخیر نیندازند زیرا تعداد زایران زیاد است و از همین رو با انجام به موقع و برنامه ریزی شده سفرشان شرایط مناسب برای سفر به عتبات عالیات را سبب شوند.

وی گفت:از بیستم محرم طرف عراقی اعلام امادگی کرده که پذیرای زایران اربعین است لذا هر چه زایران سفرشان را برنامه‌ریزی تر و به موقع انجام دهند بهتر است.

وحیدی افزود:مرزهای پیش بینی شده برای عبور زایران در اربعین امسال شامل :شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، دو مرز در شمال غرب شامل تمرچین در استان اذربایجان غربی و باشماق هم در استان کردستان است و این پیش بینی به منظور سهولت در تردد زایران برای سفر به عتبات عالیات انجام شده است.

وزیر کشور در خصوص تردد خودروهای شخصی از مرزها نیز گفت :برای عبور با خودروهای شخصی هنوز هماهنگی با طرف عراقی انجام نشده و در صورت انجام اطلاع رسانی میشود.

وزیر کشور در مورد تکلیف متروپل گفت: متروپل از وضعیت بحران خارج شده و بحرانی نیست و تنها ساختمانی است که در اختیار منطقه آزاد اروند است و انها نیز قراردادی بسته اند اما مطالعات برای نحوه ی تخریب قدری طولانی شده است .

وی ادامه داد: البته یکسری دستورات از حیث دادستانی که باید پیش بینی هایی انجام می شد و فکر کنم که طبق گزارش دوستان آماده اند تا مراحل نهایی را آغاز کنند.

وی در مورد اجرای دستور رییس جمهور مبنی بر اجرایی شدن ماده ۶۵ در منطقه ازاد اروند گفت: در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و جلساتی از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری در این باره برگزار شده و حدود مرزبندی ها مشخص شده ان شاءالله روی روال می افتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار