مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از عادی شدن وضعیت شبکه برق بهبهان پس از وقوع پدیده مونسون در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ 04 August 2022

علی خدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شرایط آب و هوایی بسیار ناپایدار جوی و با بیان اینکه سیل روزهای اخیر خساراتی به شبکه توزیع برق استان وارد کرده است، اظهار کرد: شبکه برق شهرستان بهبهان به دلیل حجم بارش ها و بارندگی شدید، رعد و برق، بارش تگرگ، آب گرفتگی و سقوط درختان روی شبکه توزیع، دچار مشکلاتی شد.

وی افزود: قطعی فیدرهای فوق توزیع، سقوط پایه ها و ترانسفورماتورها و خسارت به شبکه توزیع برق از جمله خسارات وارد شده به مناطق بود که منجر به پارگی سیم و قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان با اشاره به وقوع طوفان شدید در بهبهان گفت: طبق گفته هواشناسی سرعت طوفان ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت بوده اما در همین شرایط و در جریان این بارندگی سیل آسا، از بامداد چهارشنبه ۲۰ گروه عملیاتی از شهرهای مختلف استان برای رفع مشکلات به وجود آمده در این شهرستان به صورت شبانه روزی فعالیت کرده و شبکه برق را به طور کامل به حالت پایدار برگرداندند و خوشبختانه تا ساعت ۲۰شب شبکه کاملا عادی شد.

خدری افزود: در پی این بارش ها حدود ۳۰ اصله پایه برق سقوط کرد، ۴ دستگاه ترانسفورماتور سوخت و از مدار خارج شد و حدود ۱۲۰۰ متر سیم ریزش و غیرقابل استفاده شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش مداوم گروه های عملیاتی، در حال حاضر برق کلیه نقاط شهری و روستایی در بهبهان به حالت عادی بازگشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار