مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ادامه امدادرسانی‌های هوایی و زمینی در مناطق صعب‌العبور متاثر از فعالیت سامانه مانسون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ 04 August 2022

وحید شعبانی در حاشیه بررسی روند امدادرسانی در شهرستان باغملک اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در شعب و تیم‌های واکنش سریع، آنست و امداد هوایی که از مرکز استان خوزستان به منظور تسریع در روند عملیات‌های امدادرسانی و جستجو و نجات به مناطق متاثر از فعالیت سامانه بارشی مانسون اعزام شده‌اند، تاکنون به ۲هزار و ۸۲۵ نفر امدادرسانی شده است.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: پنج سورتی پرواز بر فراز مناطق عشایری و صعب العبور شهرستان‌های ایذه و باغملک انجام شده و از این طریق اقلام زیستی و غذایی در اختیار اهالی مناطق کوه سفید، سی صیدون، منگشت، دشت بهار، قارون سیدخدر، سرقوچ و سیرف قرار گرفته است و امدادرسانی‌های هوایی امروز نیز انجام خواهد شد.

وی گفت: عملیات‌های امدادرسانی اخیر  بیشتر در حوزه‌های استحفاظی شهرستان‌های اندیکا، ایذه، آغاجاری، باغملک، بهبهان، گتوند، لالی و مسجدسلیمان صورت پذیرفته است.

شعبانی ضمن همدردی با خانواده‌های آسیب‌دیده در این حوادث، از ادامه عملیات جستجو برای یافتن کودک سه ساله مفقود شده با به کار گیری انواع تجهیزات و امکانات امدادی خبر داد و افزود: از ساعات ابتدایی این حادثه تلخ و دلخراش عملیات جستجو به همت نجاتگران هلال احمر شهرستان ایذه آغاز شد و بلافاصله تیم‌های تخصصی واکنش سریع و آنست (سگ‌های زنده‌یاب) نیز علیرغم تاریکی شب و شرایط نامساعد جوی با هدف گسترش سطح محیطی و دقت در جستجو، به این عملیات اعزام و به تیم‌های عمل‌کننده ملحق شدند ولی متأسفانه تاکنون توفیقی در این زمینه حاصل نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک مجموعه مردم نهاد و بر آمده از دل جامعه است، گفت: به مردم آسیب‌دیده از ورود و فعالیت سامانه بارشی مانسون که خسارت زیادی در کشور و استان به بار آورده، اطمینان خاطر می‌دهیم تا رفع مشکلات ایجاد شده، در کنار مردم خواهیم ماند و خدمت‌رسانی‌ها به مردم شریف و صبور مناطق تحت تاثیر این پدیده ادامه می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار