مدیر کل بهزیستی خوزستان از اختصاص بالغ برچهار هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال اعتبار اشتغال برای مددجویان و معلولان زیر پوشش بهزیستی خوزستان در سال۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱ 02 August 2022

به گزارش ایرنا مهران کریمیان روز سه شنبه در جلسه قوانین و مقررات مربوط به معافیت فرزندان زیرپوشش بهزیستی با حضور مسوولین فنی و مددکاران مراکز مثبت زندگی اهواز و حضور تصویری مسوولین مراکز مثبت زندگی سایر شهرستانهای خوزستان در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی خوزستان با تاکید بر اهمیت مشاوره، مددکاری و ارتباط موثر با مددجویان در موضوع هدایت شغلی مددجویان افزود: این اعتبارات در قالب وام قرض الحسنه با بهره پایین در نظر گرفته شده است.

وی با تشکر از فعالیت مراکز مثبت زندگی در امر خدمت رسانی به جامعه هدف سازمان گفت: هدف اولیه از راه اندازی مراکز مثبت زندگی، واگذاری خدمات ۲۲ گانه سازمان به این مراکز به منظور خدمات رسانی به مددجویان و معولان زیرپوشش در محلات بوده است که هم اکنون تنها بخشی از این خدمات به مراکز واگذار شده است. 

کریمیان ادامه داد: شالوده و فلسفه وجود سازمان بهزیستی توانمندسازی و خودکفایی خدمت گیرندگان زیرپوشش از طریق ایجاد اشتغال پایدار است که این مهم جز با داشتن تسلط و اشرافیت کامل بر دستورالعمل های آماده سازی شغلی، استعدادیابی و پرورش مهارتهای مددجویان امکان پذیر نیست.

وی گفت: ایجاد ارتباط بین دستگاه های متولی امر اشتغال، آماده سازی شغلی مددجویان، ایجاد ارتباط بین مراکز مثبت زندگی و مراکز فنی و حرفه‌ای، و موسسات کاریابی، بخشی از زنجیره توانمندسازی شغلی و کنترل فقر است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان ادامه داد: کلیه کارفرمایانی که نسبت به استخدام مددجویان زیر پوشش بهزیستی اقدام کنند می‌توانند از شرایط تسهیلات کم بهره و پرداخت حق‌السهم بیمه ماهانه مددجویان بهره‌مند شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان نیز در این نشست هدف از برگزاری آن را بررسی دستورالعمل نحوه معافیت فرزندان زیرپوشش سازمان، بازآموزی دستورالعمل های تخصصی دفتر توانمندسازی خانواده و زنان با تاکید بر بازتوانی و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین نشست تخصصی پیرامون قانون حمایت از اطفال و نوجوانان بیان کرد.

محمدرضا عباسی افزود: جامعه هدف زیر پوشش بهزیستی ولی نعمت ما بوده و حفظ کرامت انسانی آنها به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی جامعه، از ضروری ترین وظایف کلیه کارکنان، مراکز زیرنظارت بهزیستی و شرکای اجتماعی سازمان است.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت های بهزیستی بیان کرد:اطلاع کامل از تنوع فعالیت‌های سازمان، مطالعه دقیق دستورالعمل‌ها، اشراف به شیوه نامه‌ها و مطالعه قوانین بالادستی به منظور پاسخ گویی دقیق و اصولی به مددجویان بسیار ضروری است. 

گفتنی است در این جلسه کلیه قوانین و مقررات مربوط به معافیت فرزندان زیرپوشش، با حضور سرگرد الهایی کارشناس مسوول حوزه نظام وظیفه آموزش داده شد. همچنین دستورالعمل آماده سازی شغلی برای پرونده‌های قابل بازتوانی در راستای توانمندسازی اقتصادی و رسیدن به اشتغال پایدار، نحوه جذب سریع اعتبارات سازمان با تاکید بر دستورالعمل جامع حمایت‌ مالی سازمان، دستور العمل برنامه گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان توسط کارشناس مسوولان دفاتر حوزه اجتماعی بهزیستی خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار