استاندار خوزستان در نقطه صفر مرزی شلمچه:
استاندار خوزستان بر ضرورت ثبت نام زایران اربعین در سامانه ی سماح تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 30 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک از شلمچه، صادق خلیلیان، در جریان بازدید از زیرساخت های مهیا شده برای اربعین در مرز شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام محرم و مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی و بررسی شرایط و پیشرفت کارها به منظور آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز جهت خدمات رسانی به زایران، از مرز شلمچه و پایانه مرزی بازدید کردیم.

وی با تاکید بر لزوم قرار دادن مه پاش و احداث سایه بان در مسیر تردد زائران تصریح کرد: در بحث مرمت راهها، پارکینگ و مواکب بررسیهای لازم انجام و دستورات لازم جهت هماهنگی و رفع نواقص صادر شد.
استاندار خوزستان یادآور شد: پیش بینی می شود اربعین امسال ۲ میلیون نفر از مرزهای خوزستان عازم عتبات عالیات عراق شوند.

خلیلیان گفت: طبیعی است تعداد زائران آن هم پس از ۲ سال عدم عزیمت به عتبات به دلیل شیوع کرونا، افزایش یابد.

خلیلیان ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم با همکاری و همت تمامی دستگاههای اجرایی، خدماتی و گروههای مردمی همچون همیشه خدمات ارزنده ای را به زائران اربعین ارائه کنیم.

وی اظهار کرد: بنا داریم گیت های خروجی و موارد گذرگاهی را به منظور جلوگیری از تراکم جمعیت در مرزهای خوزستان افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور رفع اشکالات احتمالی در تردد زائران، بخشی از زیرساخت های آن سوی مرز (بخش عراقی شلمچه) نیز ساماندهی می شود.

استاندار خوزستان با اشاره به حذف روادید، از زائران خواست تا در سامانه سماح که به منزله ی روادید محسوب می شود، به طور حتم ثبت نام کنند.

به گفته ی خلیلیان، زائران با ثبت نام در سامانه ی سماح بیمه می‌شوند و ما نیز می توانیم پیش بینی مناسبی برای تدارک کارها برای آنان داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار