جانشین استاندار خوزستان گفت: از مدیرکل آموزش و پررش درخواست داریم که طرح ایران مهارت را برای دانش آموزان دوره متوسطه اجرایی کنند دانش آموز باید هدایت شود. آموزش و پرورش باید هدایت کننده خوبی باشد.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ 06 July 2022

آقارضا فتوحی در اولین نشست شورای مهارت خوزستان در سال ۱۴۰۱ که امروز (۱۵ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ کار و کارآفرینی بسیار مهم است و همه ما باید کمک کنیم که کارآفرینی به بخش خصوصی سوق داده شود. نکته مهم دیگر این است که بیش از ۵۰ درصد ورودی‌های فنی و حرفه‌ای از موسسات آموزش عالی هستند یعنی باید این موضوع دیده شود که چه کاری باید انجام دهیم تا خروجی دانشگاه‌ها منجر به اشتغال شود؛ چه دانشگاه‌های دولتی، چه آزاد و چه علمی کاربردی.   

به گزارش ایسنا، وی افزود: از مدیرکل آموزش و پرورش درخواست داریم که طرح ایران مهارت را برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اجرایی کنند؛ دانش‌آموز باید هدایت شود و آموزش و پرورش باید هدایت‌کننده خوبی باشد. 

جانشین استاندار خوزستان با اشاره به لزوم پیگیری طرح کهاد مهارت‌آموزی، بیان کرد: پارک علم و فناوری خوزستان باید این طرح را بر اساس دانش بنیان پیش ببرد. تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه‌ها بسته شود و کارهایی که منجر به ارزش افزوده و رونق اقتصادی و توسعه منطقه را در پی دارد، دنبال شود.

وی با تاکید بر پیگیری و تدوین سند توسعه مهارت‌آموزی عنوان کرد: شورای مهارت شهرستان‌ها باید حتما برگزار شود و مختص مرکز استان نباشد.

فتوحی با اشاره به تدوین بسته تشویقی برای بنگاه‌های اقتصادی، گفت: امتیازی باید در این زمنیه به بنگاه‌ها داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار