کد خبر: ۱۰۵۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹ 05 July 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان
افشار پرویزی بابادی
مورخ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱

توزیع عادلانه پزشک در کشور متناسب با نیاز مناطق مختلف شهر‌ها و روستا‌ها مناطق صعب العبور عشایری و ... موضوع حائز اهمیت است که نمیشود از آن چشم پوشی کرد.

به راستی سلامتی گوهر گرانبهایی است که حفظ آن از ضروریات زیستن ایت و اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

وقتی سلامتی مردم در خطر می‌افتد جامعه پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که برای معالجه وارد میدان می‌شود شاید با شیوع کرونا موضوع سلامتی اهمیت دادن به سلامتی حفظ بهداشت بیشتر به چشم آمد.

جان شیرین را باید از معرض حفظ کرد گاهی برای مراجعه به یک پزشک متخصص باید ساعت‌ها در خیابان‌های شهر و مجتمع‌های پزشکی وقت صرف شود تا بتوانیم یک پزشک برای درمان بیماری خود پیدا کنیم، اما به راستی چرا نباید پزشکان متخصص در مناطق مختلف حضور داشته باشند تا بیماران با آسودگی با مراجعه به آن‌ها نسبت به درمان بیماری خود اقدام کنند.

با توجه به شرایط آب و هوایی، ویژگی‌های هر استان، میزان جمعیت و نیاز آن‌ها به پزشک متخصص و توزیع سرانه پزشک نیاز به برنامه‌ریزی دقیق حساب شده دارد.

در مجتمع‌های پزشکی که قدم بر میداریم افرادی را می‌بینیم که از صحبت کردنشان، نوع پوشش آن ها، و... متوجه میشویم که ساکن شهر ما نیستند و با برگه آزمایش، ام آر آی، عکس رادیولوژی، دفترچه، دارو و ... که به دست دارند می‌توان تشخیص داد که برای معالجه و درمان بیماری به شهر آمدند.

سفر برای درمان مستلزم صرف وقت، هزینه است و همچنین خطرات احتمالی جاده و ... را به دنبال دارد. در صورتی که با قرار دادن پزشکان متخصص در مناطق مختلف شهری، روستایی، مناطق محروم، صعب‌العبور، عشایری و مناطق کم برخوردار می‌توان مردم را در درمان بیماری یاری کرد.

حتی با حضور برنامه ریزی شده پزشکان به صورت دوره ای می توان به این مشکلات پایان داد چه بسا افراد بیماری به علت نبود پزشکان متخصص از درمان بیماری خود صرف نظر می کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار