کد خبر: ۱۰۵۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲ 04 July 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا خوزستان در این آیین با اشاره به سرعت بخشی به طرح های آب رسانی به روستاهای خوزستان در دولت سیزدهم گفت: طرح های بزرگ و متعدد آبرسانی به روستاهای خوزستان آغاز شده است که با تکمیل این طرح ها تنش آبی روستاهای این استان به صفر می رسد.

محسن قمشی افزود: طرح های آب رسانی در شهرستان شوشتر در سه بخش گرگر، شرق و غرب این شهرستان در حال انجام است که در گرگر ۷۱ روستا، در بخش غرب شعبییه ۳۳  و در شرق ۳۸ پروژه آبرسانی اجرا شده است.

معاونت بهره برداری آب شرکت آبفا خوزستان بیان کرد: با اجرای پروژه های آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۱۴۲ روستا با صرف اعتبار ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در شهرستان شوشتر از نعمت آب شرب با کیفیت بهره مند می شوند.

وی افزود: امروز پروژه آبرسانی و افتتاح سه روستای چمتر خان ، پرزینستان و شهرک مختاری  با اجرای سه هزار متر خط انتقال و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال آبرسانی به این سه روستا اجرایی شده است.

قمشی بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) و قرارگاه کربلا را ۲ معین اجرای طرح های محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خوزستان دانست و ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تا کنون در بخش محرومیت زدایی، پروژه‌های آبرسانی در روستاهای کرخه، شادگان، آبادان و اندیکا و غیزانیه، شوشتر، دهدز، شعیبیه، حمیدیه، هفتکل، دشت آزادگان با جدیت آغاز شده است.

وی پایان تنش آبی در روستاهای خوزستان را اولویت دولیت سیزدهم دانست و ادامه داد: تمام تلاش مجموعه آبفای خوزستان این است که تا پایان امسال هیچ روستای بدون آبی در خوزستان وجود نداشته باشد.

یک هزار و ۲۶۰ روستای خوزستان در دولت سیزدهم دارای آب و یا آب آن ها پایدار شده است ضمن اینکه در ماه های اخیر در قالب طرح های محرومیت زدایی آب رسانی به صدها روستای دیگر خوزستان نیز آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار