کد خبر: ۱۰۵۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ 03 July 2022

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ٩٩ سمن تحت نظارت ورزش و جوانان هستند که از این تعداد ١٨ سمن در حوزه ازدواج فعالیت می کنند.

به گزارش تابناک خوزستان، پرویز امیری شنبه ١١ تیرماه در حاشیه نمایشگاه تخصصی ازدواج خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ٩٩ سمن تحت نظارت ورزش و جوانان هستند که از این تعداد ١٨ سمن در حوزه ازدواج فعالیت دارند.

وی افزود: سمن ها تشکل های مردمی هستند که به صورت داوطلبانه کار می‌کنند، و حمایت‌های کلی که از آنها داریم در خصوص مجوزی است که از سوی وزارت ورزش و جوانان به سمن ها داده می‌شود.

معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: برنامه های خاص نیز مانند نمایشگاه ازدواج و سایر مواردی که به حوزه جوانان ارتباط دارند توسط اداره کل ورزش و جوانان خوزستان همراهی می‌شوند.

وی با اشاره به موضوع تسهیلات کارآفرینی جوانان، عنوان کرد: ٩٩ طرح در این خصوص به وزارت ورزش و جوانان ارائه داده شد که با ۶٨ طرح موافقت شد و برای سمن های مربوطه تخصیص اعتبار نیز صورت گرفته است.

امیری ادامه داد: طرح هایی که توسط سازمان مردم نهاد به اداره کل ورزش و جوانان ارائه می‌شود توسط شورای داوری تصویب و پس از آن جهت تایید نهایی به وزارت ورزش و جوانان ارجاع داده می‌شود که پس از تایید، ابلاغ اعتبار داده می‌شود و این اعتبارات از ١۰۰ میلیون ریال تا ۵٠۰ میلیون ریال هستند.

وی سیاست های کلی معاونت امور جوانان را سیاست های راهبردی شورای عالی جوانان دانست و تصریح کرد: این سیاست‌ها ازدواج، اشتغال، مبارزه با مواد مخدر، کاهش آسیب های اجتماعی هستند و اکنون در حوزه ازدواج توانسته‌ایم این نمایشگاه را با کمک حوزه مشاوره و سازمان های مردم نهاد احداث کنیم.

معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در حوزه اعتیاد نیز ١۶ سمن جهت کاهش آسیب در سطح استان فعالیت دارند که در سطوح شهری نسبت به شناسایی افراد بیمار به اعتیاد در حال تلاش هستند.

وی در ادامه مطلب فوق عنوان کرد: این سمن ها کارگاه‌های کاهش آسیب و مبارزه با مواد مخدر را نیز اجرا می‌کنند که ٧٨ کارگاه توسط سازمان های مردم نهاد در باب کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد احداث شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار