مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه نیمی از متقاضیان وام ازدواج در سال گذشته نتوانستند وام بگیرند گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۲ هزار و ۵۳ متقاضی دریافت وام ازدواج داشتیم که ۷۰هزار و ۴۴۶ نفر از آنها موفق به دریافت وام شدند.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ 03 July 2022

به گزارش بامداد یکشنبه خبرنگار ایرنا، حمید بنی تمیم شنبه شب در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی ازدواج که در نمایشگاه بین المللی خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: در ۲ ماهه نخست امسال نیز حدود ۳۳ هزار و ۷۴۱ نفر متقاضی وام از دواج شدند که تنها پنج هزار و ۳۱۵ نفر از آن‌ها توانستند وام  بگیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه ۱۸ مرکز مشاوره ازدواج در این نمایشگاه فعالیت می کنند گفت: این نمایشگاه با کمک سمن ها راه اندازی شده و آنها نقش موثری در امر ازدواج دارند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف برپایی نمایشگاه تسهیل در امر ازدواج جوانان است افزود: با توجه به معضلات اقتصادی، جوانان ما برای تشکیل خانواده با مشکلات زیادی مواجه هستند لذا ما مدیران باید کمک کنیم تا زمینه ازدواج آنها تسهیل شود.

بنی تمیم گفت: پیشنهاد می دهم علاوه بر مراکزی که در حوزه جوانان فعالیت می کند، دفتری را برای تسهیل ازدواج آسان در محل اداره کل ورزش و جوانان راه اندازی کنیم تا جوانان راحت تر به امر ازدواج دسترسی پیدا کنند.

در ادامه عبدالرضا سیفی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: معتقدم که باید کمیته ای زیر نظر معاونت جوانان  تشکیل شود تا دستورات رئیس جمهور در بحث جوانان و مشکلات آنها پیگیری شود. 

وی افزود: رئیس جمهور موارد ارزشمندی در رابطه با پرداخت تسهیلات، مسکن و برگزاری مراسم ازدواج جوانان در مراکز تفریحی فرهنگی عنوان کرد که این اماکن باید در اختیار جوانان قرار بگیرد تا فرآیند برگزاری مراسم ازدواج راحت تر شود. 

سیفی گفت: بخشی از ازدواج آسان به دستگاه های حاکمیتی و دولتی مرتبط است که باید تلاش کنند امکانات مناسب را برای ازدواج جوانان فراهم کنند اما بخشی از این موضوع به فرهنگی که در جامعه رواج پیدا کرده مربوط می شود.

وی افزود: بخشی از این فرهنگ به تشریفات و سخت گیری مراسم ازدواج مرتبط شده وفضای مجازی به این مساله دامن می زند. 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: مراسم ازدواج پرشکوه و با تشریفات و هزینه های گزاف در فضای مجازی تبلیغ می شود در حاای که باید مانند اوایل انقلاب زوج ها با کمترین تشریفات و دریایی از عشق و علاقه وارد زندگی مشترک شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار