کد خبر: ۱۰۵۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸ 26 June 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هماخوزستان
افشار پرویزی بابادی
مورخ دوشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۱

چرخ زدن در فضای مجازی این روز‌ها از آب خوردن هم راحت‌تر شده، تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر سریع آدمی را از فضای واقعی به فضایی به نام مجازی می‌برد، این ابزار جادویی مانند فیلم‌های تخیلی انسان را به فضای مجازی منتقل می‌کنند.

در نگاه اول استفاده از تکنولوژی پیشرفته، افزایش آگاهی و اطلاعات، به روز بودن، تفکر نو و ... از این فضا به دست می‌آید که در ارتقای افراد، سطح علمی و اجتماعی آن‌ها موثر است، اما آن روی سکه ظاهرا دیدنی‌تر است، ناآگاهی و نابلدی والدین در استفاده از فضای مجازی باعث شده بچه‌ها بدون ناظر بیرونی در این فضا گشت و گذار کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌ای که از دوران پیش از اینترنت، صمیمیت در خانواده‌ها و مهمانی‌های شلوغ مهم‌ترین ویژگی دوران قبل از اینترنت بوده، اما خانواده‌ها از بزرگ تا کوچک آنقدر درگیر فضای مجازی شده اند که دیگر فرصتی برای با هم بودن ندارند. سوال جالبی که جدیدا باب شده است سرعت اینترنت خانه شما چطوره؟ دغدغه‌های ما به سرعت اینترنت و قطع و وصلی آن تبدیل شد.

دور شدن اعضای خانواده از هم باعث سردی روابط و از بین رفتن گفتگو‌های همدلانه می‌شود. در این فضای سرد مشکلات خانواده بیش از پیش نمایان می‌شوند و کسی برای حل آن‌ها اقدام نمی‌کند. از دیگر مشکلات استفاده کردن بیش از حد از اینترنت، تغییر سبک زندگی است.

کاربران زیادی تا نیمه‌های شب برای بهره مندی از سرویس‌های فضای مجازی بیدارند، وقتی کاربر بیشتر وقت خود را صرف استفاده از ابزار مجازی اینترنت می‌کند، ناخودآگاه از خانواده اش دور شده و در تربیت فرزندان کوتاهی خواهد کرد. همچنین این دوری از خانواه سبب می‌شود رابطه میان زوجین کمرنگ شود.

حذف کامل فضای مجازی و فناوری اینترنت از زندگی بسیار دشوار است، در صورت عدم مدیریت صحیح و رها ساختن فضای مجازی، نتایج ناگوار و آسیب‌های متعددی گریبان جامعه را می‌گیرد پس مدیریت درست، اصولی و استفاده بهینه از فضای مجازی بسیار مورد تاکید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار