معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان شهریورماه طرح هادی در ۷۰۰ روستای استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ 26 June 2022

محمود اکبری فضلی در گفت و گو با ایسنا در خصوص فعالیت های حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۷۳ روستا داری سکنه در استان وجود دارد که ۲هزار و ۲۲۸ روستا بالای ۲۰ خانوار و بقیه روستاها زیر ۲۰ خانوار هستند.

وی افزود: فعالیت‌های حوزه عمران روستایی در چند زمینه در حال انجام است که شامل تهیه و اجرای طرح‌های هادی، اجرای پروژه‌های روستایی از محل تهیه قیر رایگان و بحث واگذاری زمین‌های روستایی و صدور اسناد شهری و روستایی می‌شود.

اکبری فضلی تصریح کرد: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰، تهیه و بازنگری ۴۲۰ طرح هادی با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان را در دستور کار داریم که میانگین پیشرفت آن‌ها ۷۰ درصد است و تا پایان تیرماه امسال نقشه‌برداری این ۴۲۰ طرح را انجام و طرح ها را به مرحله تصویب می‌رسانیم.

وی در خصوص اجرای طرح هادی اظهار کرد: از ابتدا تاکنون از ۲ هزار و ۲۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار، طرح هادی حدود یک هزار و ۴۰۰ روستا انجام شده است که در حال حاضر از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰، طرح هادی حدود ۷۰۰ روستا در حال انجام است؛ طرح هادی شامل اقداماتی همچون بهسازی معابر، جوها، جداول، خیابان سازی و آسفالت می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان گفت: با استفاده از اعتبارات کلی استان شامل ملی و استانی، قیر رایگان، اعتبارات از محل تفاهم نامه با شرکت گاز استان و مسئولیت‌های اجتماعی نفت، طرح هادی ۷۰۰ روستا در حال انجام است که تا به امروز ۳۵۰ طرح اجرا شده است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان شهریورماه طرح هادی در ۷۰۰ روستای استان اجرا خواهد شد.

اکبری فضلی در خصوص صدور اسناد روستایی تصریح کرد: از ابتدا تا سال ۱۴۰۰، حدود ۱۸۰ هزار جلد سند روستایی و شهری در استان خوزستان صادر شده است که سهمیه سال جاری حدود ۹ هزار جلد سند است که در سه ماه ابتدایی سال، یک هزار جلد سند صادر شد.

وی در زمینه واگذاری زمین‌های روستایی افزود: از ابتدا تاکنون حدود ۱۱ هزار قطعه زمین در قالب زمین‌های ۲۰۰ یا ۳۰۰ متری به مردم محروم و بازنشسته در روستاهای استان خوزستان واگذار شده است درحالی که در سال ۱۴۰۱ و طی سه ماه اخیر ۶۰ قطعه زمین واگذار شد.

اکبری فضلی بیان کرد: در حال حاضر استان خوزستان در بحث استفاده از اعتبارات قیر رایگان، برترین استان در سطح کشور است. در این راستا حدود ۲۰۱ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات قیر رایگان به ما اختصاص داده شده که در واقع می‌توان گفت با این اعتبار یک انقلاب در اجرای آسفالت در سطح روستاهای استان در حال انجام است.

وی افزود: حدود ۳۵۰ روستا از ۷۰۰ روستای استان که قرار است طرح هادی در آن‌ها اجرا شود، از محل اعتبارات قیر رایگان تا پایان شهریورماه آسفالت می‌شود و در سه ماه اخیر ۲۰۰ روستا آسفالت شده است .

تا یک ماه آینده جاده سرشط اندیکا به بهره‌برداری می‌رسد

اکبری فضلی در خصوص اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن در شهرستان اندیکا بیان کرد: بعد از زلزله، زیرسازی جاده روستای سرشط اندیکا به طول ۹ کیلومتر که جزو روستاهای فاقد راه ارتباطی بود، انجام شد و حدود ۲۰ روز پیش نیز عملیات قیرپاشی و آسفالت آن اجرا شد و تا به امروز حدود ۴ کیلومتر این جاده تکمیل شده است و تا یک ماه آینده جاده سرشط به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درخصوص بهسازی معابر روستاها در اندیکا افزود: معابر حدود ۱۵ روستا در حال بهسازی است که بهسازی معابر بخشی از این روستاها به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده است و براساس پیش‌بینی‌ها تا دو ماه آینده معابر بقیه روستاها به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.

حدود ۳۵۰ واحد بندرامام آماده بهره‌برداری است

اکبری فضلی در خصوص منازل احداثی بندرامام که دچار آبگرفتگی شده بودند، گفت: در بندر امام در سه سایت جدید در حال فعالیت هستیم که در یکی از این سایت‌ها که سایت قدیمی شهر هست، حدود ۳۵۰ واحد آماده بهره‌برداری است و معابر این سایت نیز به مرحله جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت رسیده است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن استان خوزستان در یکی دیگر از سایت‌های بندر امام که داری ۱۴ معبر فرعی با عرض ۱۲ متری بوده، مشغول فعالیت است و تا دو ماه آینده زیرسازی و بهسازی معابر این سایت انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار