کد خبر: ۱۰۵۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰ 21 June 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان
مینا فراز
مورخ چهارشنبه ۱ تیرماه ۱۴۰۱

آزمون سراسری یا همان کنکور سال هاست به آزمونی سخت و پراسترس برای داوطلبان تبدیل شده است، این آزمون برای دانش آموزانی که رویای ساختن آینده‌ای درخشان را در سر می‌پرورانند بسیار حیاتی است.

آیا کنکور تنها راه خوشبختی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم کنکور نه آخرین راه است و نه مسیر دستیابی به همه موفقیت ها، موفقیت در کنکور سراسری پلی است که دانش آموز را به سوی آینده روشن هدایت می‌کند و یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین عوامل پیشرفت یا شکست در کنکور، برنامه ریزی است.

هر ساله درکنکور، دانش آموزان بسیاری موفق به کسب رتبه‌های عالی می‌شوند، موفقیت در آزمون سراسری کنکور هم ساده نیست و به تلاش و کوشش شبانه روزی نیاز دارد.

شرایط نامناسب مالی خانواده و ناتوانی در پرداخت هزینه‌های شرکت در کلاس‌های کنکور، انتظارات نامعقول خانواده ها، ترس از آینده شغلی و ... مواردی است که فشار روحی زیادی به دانش آموزان کنکوری وارد می‌کند.

خانواده، نقش بسیار مهمی در حمایت و پشتیبانی از کنکوری‌ها دارد. اعضای خانواده، بخصوص والدین، می‌توانند با راهنمایی‌های درست و اصولی خود نقش مهمی در هدایت تحصیلی و آمادگی داوطلب داشته باشند.

نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که داوطلبان کنکور به سخنان منفی و استرس بر انگیز توجه نکنید. به این موضوع اهمیت ندهید که چه کسی، چقدر مطالعه داشته است.

کنترل اوضاع برنامه درسی داوطلبان امری مهم بوده که به راحتی می‌توان بر آن غلبه کرد و چاره این کار بر قراری نظم در کار‌هایی داوطلبان ان است و آن‌ها با داشتن برنامه و نظم خاص در انجام تکالیف روزمره، مثل رفتن به مدرسه، مطالعه دروس، خواب و استراحت مفید جلوی هدر رفتن بخش زیادی از وقت خود را بگیرند.

توجه به نکات مثبت و توانمندی‌های داوطلبان و انتظارات معقول از داوطلبان نقش مهمی در کاهش استرس و موفقیت آن‌ها در آزمون سراسری خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار