سرپرست بیمه سلامت خوزستان از مادران باردار استان خواست که برای ثبت نام بیمه سلامت اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ 21 June 2022

دکتر محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، در راستای اجرای ماده (۷۰) و بند «د» ماده (۱۰۲) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۴۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص پوشش بیمه‌ای کلیه مادران فاقد پوشش بیمه در دوران بارداری و شیردهی و همچنین کودکان آن‌ها تا پایان پنج سالگی، کلیه مادران باردار استان می‌توانند برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت اقدام کنند.

وی افزود: مادران باردار باید با در دست داشتن مدارک و مستندات پزشکی شامل آزمایش خون یا سونوگرافی به همراه گواهی پزشک یا ماما به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت خوزستان مراجعه کنند تا مدارک مربوطه توسط دفاتر پیشخوان اسکن و به ادارات بیمه سلامت استان یا ادارات بیمه شهرستان ارسال شود.

سرپرست بیمه سلامت خوزستان گفت: پس از نشان‌دار شدن مادر باردار توسط پزشک مربوطه در سامانه سازمان بیمه سلامت، افراد مشمول بدون انجام ارزیابی وسع و به صورت رایگان و بدون رعایت شرط خانوار به مدت یک سال دارای بیمه و در صندوق بیمه سلامت همگانی ثبت نام می‌شوند. فرزندان این مادران نیز بعد از تولد می‌توانند از این پوشش بیمه بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار