معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: بازسازی ۷۵۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده اندیکا به مراحل پایانی رسیده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳ 21 June 2022

مجید جودی سه شنبه در پایان بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : مصوبه دولت در مرحله نخست بازسازی در این مناطق ۹۸۰ واحد احداثی بوده که انتظار می رود دیگر واحدهای باقی مانده نیز تا مرداد ماه به مرحله پایان برسند .

وی افزود : روند بازسازی در این مناطق به همت مردم و مدیران استانی به ویژه استاندار خوزستان به خوبی در حال پیشرفت است و با توجه به بافت عشایری مناطق زلزله زده این عشایر بعد از بازگشت در این واحدها ساکن می شوند .

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور ادامه داد : با توجه به حمایت ویژه شخص رییس جمهور و تبدیل تهدید زلزله به یک فرصت  درخواست بازسازی یک هزار و ۹۵۰ واحد دیگر نیز در این مناطق در قالب یک مصوبه مکمل تحویل هیات وزیران شده و مراحل نهایی را پشت سر می گذراند .

وی گفت : با ابلاغ این مصوبه بخش زیادی از واحدهای فرسوده روستایی در این مناطق مقاوم سازی می شوند تا چهره محرومیت از این مناطق زدوده شود .

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور ادامه داد : علاوه بر ساخت مسکن در این مناطق جاده روستایی سرشط نیز به طول هشت کیلومتر با حمایت دولت به ویژه بنیاد مستضعفان که در گذشته یک جاده سنگلاخ و سخت گذر بوده هم اکنون برای تسهیل تردد و توسعه روستایی در حال آسفالت است .

به گزارش ایرنا ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر زلزله ۵.۷ ریشتری مهر ۱۴۰۰ دچار خسارت شدند. 

شهرستان اندیکا در شمال شرق استان خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار