کد خبر: ۱۰۵۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵ 18 June 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هماخوزستان
مینا فراز
مورخ یکشنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۱

درخت شاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی و باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و پاکی طبیعت است، دیدن درختان صبح هنگام که از خانه بیرون می‌زنیم منجر به نشاط می شود.

درختان نبض زمین هستند و مایه حیات انسان و حیوان و حتی بعضی از گیاهان هستند و نگهداری، حفاظت و توجه به آن‌ها در زندگی اجتماعی و جلوگیری از مشکلات زیست محیطی مهم برشمرده می‌شود.

آقای منابی یکی از دوستداران محیط زیست است که حفظ زیستگاه طبیعی درختان آنقدر برایش بسیار ارزشمند بود تا در این زمینه آستین همت بالا زد و وارد میدان حفاظت و توسعه محیط زیست طبیعی شد.

وی گفت: نزدیک به ده سال است که به درختکاری مشغول هستم و از سال ۱۳۹۴ کار حفظ محیط زیست و نهال کاری را گسترش دادیم.

منابی می‌گوید: درختکاری را ابتدا از خیابان شروع کردیم سپس محله و در انتها در شهرستان حمیدیه کاشته ایم و این کار اکنون نیز ادامه دارد، درختان متعددی کاشته ایم و کار ما آنقدر گسترش یافت که حساب تعداد درختانی که کاشتیم از دستمان رفته است.

این دوستدار محیط زیست تصریح کرد: طی ۳ ماهه نخست امسال ۲۰۰ نهال مثمر خریداری‌کردیم، بخشی از هزینه را خودم و خانواده و بخشی دیگر آن را از خیرین تهیه کردیم.

او در خصوص فرهنگ سازی برای درختکاری در شهر‌ها گفت: با ایجاد باغچه قرآنی و اهدای نهال مثمر و گل بصورت رایگان به شهروندان موجب تشویق آن‌ها در نگهداری از درختان، نهال ها، فضای سبز و گیاهان شویم، در مدارس، فضای مجازی و جامعه باید نهال کاری را به عنوان یک امر مهم ترویج دهیم.

این خیر عرصه طبیعت ادامه داد: با‌کاشت درختان مثمر و زینتی در پیاده رو منازل شاهد استقبال مردم و احترام به طبیعت در بین آن‌ها شدیم که پس از آن به محیط زیست، پاکیزگی و نظافت محله خود بیشتر اهمیت دادند.

منابی می‌گوید: شاهد لانه کردن پرندگان و بلبل‌ها در درختان هستیم که به خیابان‌ها شکوه خاصی داده‌اند و به شهروندان احساس آرامش دست میدهد. به همین خاطر مردم شهر حمیدیه به خیابان محل ما لقب خیابان گل‌ها داده‌اند.

او در پایان گفت: البته در این باغچه‌های قرآنی انواع صیفی جات کاشته ایم تا در اقتصاد خانواده موثر باشد و از محصولات ارگانیک کاشت خود استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار