کد خبر: ۱۰۵۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ 18 June 2022

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز سیاوش محمودی رئیس شورای شهر در خصوص عدم جمع آوری صحیح زباله در منطقه ۳ شهرداری اهواز اظهار کرد: از بدو شروع کار شورای شهر و روی کار آمدن شهردار جدید، وعده پرداخت حق و حقوق کارگران به صورت کامل و زودتر از سایرکارکنان شهرداری داده شد و تا به امروز نیز به آن عمل شده و در آینده نیز همینگونه خواهد بود.

محمودی عنوان کرد: شهرداری و شورای شهر حافظ و حامی منافع کارگران خواهد بود، اما در مقابل افراد سودجو که بهداشت و سلامت شهر را به خطر می اندازند ایستادگی خواهد کرد.

وی افزود: طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان شهرداری در گذشته برای کارگران رفت و روب اجرا نمی شد اما در دوره جدید هم طبقه بندی مشاغل سال های گذشته به آن ها پرداخت شد که میزان آن نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان بود و هم در قرارداد جدید آنها طبقه بندی مشاغل اعمال خواهد شد، با اجرای این طرح و افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در حال حاضر متوسط حقوق کارگران رفت و روب بین ۹ تا یازده و نیم میلیون تومان است و دلیل تفاوت هم به شیفت کاری، تاهل کارگران و تعداد فرزاندان آنها برمی گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز توضیح داد: در همه مناطق شهرداری حقوق کارگران با افزایش جدید پرداخت و موجب رضایت آنها شده است، با این حال در برخی مواقع ممکن است اشتباهی صورت گرفته باشد و حقوق یک الی چند نفر کمتر از میزان واقعی پرداخت شده که طبق پیگیری های صورت گرفته حقوق آنها اصلاح و مابه التفاوت نیز به آنها پرداخت می شود اما در منطقه ۳ به دلیل سواستفاده و تحریک برخی افراد که لیدرهای خودخوانده کارگران هستند، رفت و روب در این منطقه به خوبی انجام نمی شود.

وی تصریح کرد: دلیل اعتراض آنها به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل است و خواهان این امر هستند که حقوقی که کارگران شیفت شب می گیرند و یا اگر منطقه ای بیش از آنها حقوق می دهد، با آنها برابر باشد در حالی که این امر خلاف قانون کار و طرح طبقه بندی مشاغل است.

محمودی اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری اهواز حامی منافع کارگران بوده و بر اساس قانون کار حقوق آنها به صورت تمام و کمال پرداخت می شود اما عده ای افراد سوجود که در محل کار حاضر نمی شوند با تحریک کارگران به اعتصاب، امنیت، بهداشت و سلامت شهروندان را به خطر انداخته اند، خوشبختانه دستگاه قضایی وارد عمل شده است و از شهرداری انتظار می رود افراد متخلف و غایب در محل کار را به کمیته انضباطی معرفی و غیبت آنها لحاظ شود.

وی تاکید کرد: در اهواز ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه حقوق کارگران رفت و روب می شود در حالی که حقوق آنها با افزایش جدید و به موقع در حال پرداخت است، وضعیت نظافت شهر در منطقه ۳ شرایط خوبی ندارد کارگران باید در طول روز ۷ ساعت و سی دقیقه در محل کار حاضر شوند، در گذشته با توافق با پیمانکار این میزان ساعت به ۵ ساعت رسیده بود اما حقوق کارگران نیز کمتر از میزان واقعی داده می شد که در دوره جدید مدیریت شهری، حق و حقوق کارگران به آنها داده شده و دریافتی انان اساس قانون کار است.

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: امنیت، بهداشت و سلامت جامعه خط قرمز شورای شهر و شهرداری است و هیچگونه مماشاتی با کسانی که از این خط قرمز گذر می کنند، نداریم. از دستگاه قضای انتظار می رود با جدیت موضوع را پیگیری کند و از شهرداری خواسته می شود درصورت عدم بازگشت به کار کارگران در چهارجوب قانون با آنها برخورد شود چرا که شهرداری هیچ گونه کم کاری در خصوص حقوق کارگران انجام نداد و بر خلاف دوره های گذشته حقوق آنها به صورت کامل و در سریع ترین زمان ممکن پرداخت می شود.

برچسب ها: جمع آوری زباله
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار