معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ساخت نیروگاه تولید برق برای واحدهای صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری بیش از هفت میلیارد دلار آغاز شده است که پس از بهره‌برداری، ۱۴ هزار مگاوات برق برای حوزه صنعت کشور تولید خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ 16 June 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی نیازی پنجشنبه در جریان سفر خود به اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای جلوگیری از قطعی برق واحدهای تولیدی به ویژه در تابستان این نیروگاه ها ساخته می شود.

وی افزود: برای تامین برق صنعتگران کارهایی به صورت کوتاه مدت و بلند مدت  بایدانجام شود که برای بلند مدت  از سال گذشته به دنبال راه اندازی نیروگاه خاص واحدهای صنعتی هستیم و امید است با ساخت این نیروگاه ها از سال آینده این محدودیت تامین برق برای واحدهای صنعتی را نداشته باشیم.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: همکاری خوبی در سالجاری با وزارت نیرو داشتیم که توافق شد اگر قرار است محدودیتی در تامین برق واحدهای صنعتی انجام شود از قبل اطلاع  داده شود تا در زمان محدودیت با چالش کمتری مواجه شوند.

وی گفت:با اجرای این مصوبه  امسال شرایط بهتری از پارسال در این بخش داشته ایم.

نیازی با بیان اینکه در این سفر فرصت خوبی برای  دیدار با صنعتگران را داشتم افزود: با چالش ها و مشکلات آن ها آشنا شدم، چالش ها بسیار عمیق است و باید کارگروه هایی برای حل این مشکلات تشکیل شود.

وی افزود: این‌چالش ها در چند بخش دسته بندی شد که قرار شد شرکت شهرک های صنعتی خوزستان به این چالش ها به صورت تخصصی رسیدگی کند.

وی ادامه داد: با تعاملاتی که با سازمان صنایع کوچک داریم تلاش خواهیم کرد تا مشکلات زیر ساختی صنایع کوچک و شهرک های صنعتی را برطرف کنیم.

معاون وزیر صمت ادامه داد: صنعتگران در حوزه تامین مواد اولیه و واردات ماشین آلات مشکلاتی دارند که باید بررسی شود تا هماهنگی های لازم برای صدور مجوز در این حوزه انجام گیرد.

نیازی با اشاره به اجرای طرح آمایش برای ایجاد واحد تولیدی در شهرستان های مختلف افزود: آمایش سرزمین از پارسال در حال انجام است تا برای هر شهرستان طرحی برای ایجاد اشتغال و واحد تولیدی  بر اساس ظرفیت منطقه ایجاد شود.

وی گفت: برای ایجاد اشتغال در قالب این طرح پیش بینی شده تا انجمن ها و تشکل ها و سازمان صمت این برنامه ارزیابی و نهایی شود .

نیازی با اشاره به اینکه بسته تشویقی صنعتگران را تدوین خواهیم کرد اظهار داشت: تدوین برخی طرح ها نیاز به مصوبه هیات وزیران دارد که دنبال خواهیم کرد.

معاون وزیر صمت امروز پنجشنبه به منظور دیدار با صنعتگران و اصناف خوزستان برای بررسی مشکلات در این بخش به اهواز سفر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار