فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان:
فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان این‌که در رابطه با حذف ارز ترجیحی دولت کار بزرگی کرد، گفت: اینکه دولت از دارا بگیرد و به ندار بدهد کار درستی است اما این کار باید با حساب و کتاب و درست انجام شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ 21 May 2022

سردار حسن شاهوارپور در نشست خبری تشریح برنامه‌های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول و سومین اجلاس مجمع جهادگران کشور که امروز ۳۱ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این‌که در چهلمین سالگرد فتح خرمشهر قرار داریم از چند روز قبل برنامه‌هایی را به مناسبت سوم خرداد تدارک دیده و در حال اجرای آن‌ها هستیم. برنامه‌های مفصلی به مناسبت سوم و چهارم خرداد پیش‌بینی شده است و متناسب با هر روز این برنامه‌ها اجرایی خواهند شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای آزادسازی خرمشهر از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ عملیات الی بیت المقدس آغاز شد و پس از ۲۳ روز جنگ در تاریخ  سوم خرداد توانستیم خرمشهر را فتح کنیم. منطقه‌ای به وسعت ۵ هزار کیلومتر مربع تقریبا در حدود ۱۹ ماه در اشغال متجاوزان بود که پس از ۲۳ روز مجاهدت رزمندگان اسلام توانستیم این شهر را به آغوش ایران بازگردانیم.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: دشمن برای جلوگیری از پیشروی رزمندگان اسلام، در آن زمان اقدام به ساخت خاکریز، سنگر و میدان‌های مین گسترده کرده بود. در این زمینه صدام‌ همه تلاش خود را برای جلوگیری از بازپس‌گیری خرمشهر به کار برد اما در این مسیر خداوند حامی بود و رزمندگان اسلام با وحدت و یکدلی ارتش، سپاه، بسیج و مردم توانستند خرمشهر را فتح کنند.

وی ادامه داد:‌ علی‌رغم پشتیبانی‌های وسیع کشورهای منطقه و فرامنطقه ای از کشور عراق، در عملیات الی بیت المقدس توانستیم دشمن را شکست دهیم. این روز را به ملت ایران و مقام معظم رهبری و مردم خوزستان تبریک می گویم.

سردار شاهوارپور عنوان کرد: مردم در خرمشهر امروز با آسایش زندگی می‌کنند، هرچند  دچار نارسایی‌ها هستند. زخم‌هایی که در جنگ بر پیکر خرمشهر وارد شده هنوز باقی مانده است و امیدواریم مشکلات و مصائب مردم خرمشهر و دیگر شهرهای خوزستان در برنامه‌ریزی مناسبی که از سوی دولت انجام می‌گیرد، حل شود.

وی در ادامه نیز بیان کرد:‌ ۴۰۰ برنامه در سطح استان توسط پایگاه های بسیج، ستاد سپاه حضرت ولی عصر و پایگاه های مقاومت برای ایام سوم و چهارم خرداد پیش‌بینی شده است و در سطح شهرستانی، استانی و پایگاه‌های مقاومت برگزار خواهند شد.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به برنامه‌های اجرایی به مناسبت سوم و چهارم خردادماه، گفت: رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور ۶۰ گردان در دو روزگذشته با حضور بسیجیان برگزار شد و نتایج بسیار خوبی برای آمادگی گردان‌های بیت‌المقدس به همراه داشت. تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس به ویژه رزمندگان فتح خرمشهر و تجمع جهادگران سراسر کشور در خرمشهر در روز دوم، سوم و چهارم خردادماه نیز از برنامه‌های در دستور کار است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: تجمع فرماندهان گردان‌های زمان جنگ در تهران، برگزاری مراسم های عمومی در خرمشهر، برگزاری جشن، اجرای سرود ۳۰۰ نفری "سلام فرمانده"، نورافشانی در شب سوم خرداد، اعزام اکیپ‌های پزشکی در مناطق محروم و روستاهای خرمشهر و دزفول، دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا از جمله برنامه‌هایی است که قرار است به مناسبت ایام سوم و چهارم خرداد برگزار شود.

سردار شاهوارپور عنوان کرد: توزیع ۸ هزار بسته معیشتی، تشییع پیکر دو شهید جاویدالاثر در مجتمع فجر اهواز، برگزاری مسابقات ورزشی در رده‌های مختلف بسیج، راه‌اندازی ایستگاه سیار توزیع ماسک، آزادی زندانیان و اجرای میز خدمت از دیگر برنامه‌های در دستور کار است. شعار این ایام "ما مقاوم هستیم" است و امیدواریم این برنامه‌ها با شعار مورد نظر اجرایی شوند.

وی با بیان این‌که عزم ما این است که تنش آبی روستاهای خوزستان را حل کنیم، گفت: براساس توافقی که با آبفا خوزستان انجام شده، آبرسانی به ۱۸۹ روستا در دستور کار است که کار در ۹ روستا آغاز شده است و امیدواریم اقدامات خوبی در جهت آبرسانی و حل مشکل آب شرب مردم انجام دهیم.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان افزود: دولت برای حل مشکل اشتغال و برای متعادل سازی سطح زندگی و کاهش مشکلات معیشتی برنامه دارد و برای اجرای این مساله باید گفت که دولت به زمان نیاز دارد و حداقل دو سال باید زمان بگذرد تا اثرات این اقدامات احساس شود.

وی با بیان اینکه در رابطه با حذف ارز ترجیحی دولت کار بزرگی کرد، گفت: اینکه دولت از دارا بگیرد و به ندار بدهد کار درستی است اما این کار باید با حساب و کتاب و درست انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار