مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای دشت آزادگان در ساعت ۱۸ امروز دوشنبه به بیش از ۴۲ برابر حد مجاز رسید.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴ 16 May 2022

شهریار عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص میزان آلاینده‌های پدیده گرد و خاک روز گذشته، اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار در استان خوزستان، طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۱۸ دوشنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) میزان ذرات ریزگردها در هوای دشت آزادگان ۶۳۳۷ میکروگرم در متر مکعب بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، غلظت گرد و غبار در دشت آزادگان به بیش از ۴۲ برابر حد مجاز رسیده است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت آلاینده‌های گرد و غبار در شوش نیز ۲۰۶۰، حمیدیه ۱۹۱۹،  آبادان ۱۲۱۴، شوشتر ۲۷۶، هندیجان ۲۳۷، امیدیه ۲۱۲، بندر امام (ره) ۱۶۸، اهواز ۱۹۵،  بهبهان ۱۵۹، ایذه ۱۵۸و ماهشهر ۱۵۶ میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

وی افزود: بدین ترتیب غلظت گرد و غبار در شوش به بیش از ۱۳ برابر حد مجاز، در حمیدیه به بیش از ۱۲ برابر حد مجاز و در آبادان به بیش از هشت برابر حد مجاز رسیده است.

برچسب ها: گرد و غبار ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار