رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سومین عمل پیوند قلب در استان خوزستان روز دوشنبه در بیمارستان گلستان اهواز با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ 16 May 2022

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: همزمان با هفته اهدای عضو، اهدای اعضای بانوی خوزستانی به چهار بیمار نیازمند جانی دوباره بخشید.

وی افزود: پنجمین اهدای عضو سال ۱۴۰۱ در دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شد و اعضای بدن مرحومه ناهید راشدی بانوی ۲۳ ساله خوزستانی، با سخاوت و ایثار خانواده بزرگوار وی توسط کادر پزشکی بیماران گلستان اهواز به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: قلب،کبد و ۲ کلیه مرحومه راشدی به چهار بیمار نیازمند که در صف دریافت عضو بودند پیوند زده شد. پیوند قلب انجام شده سومین پیوند موفق قلب در خوزستان به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه اهدای عضو اقدامی خیرخواهانه است افزود: شایسته است از مردم ایثارگر و با سخاوت خوزستان که در فرهنگ حیات بخش اهدای عضو مشارکت می‌کنند تشکر و قدردانی کنم.

از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون پنج اهدای عضو در خوزستان صورت گرفته که در جریان آن، سه کبد و ۹ کلیه در بیمارستان گلستان اهواز پیوند زده شد و یک قلب به تهران و یک کبد نیز به شیراز برای پیوند به موارد اورژانسی انتقال داده شد تا در مجموع جان ۱۴ هم استانی و هموطن نجات یابد.

نخستین عمل موفق پیوند قلب خوزستان ۲۸ دی سال ۹۹ و دومین عمل ۱۴ دی ماه پارسال در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد.

برچسب ها: پیوند قلب ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار